Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, January 13, 2009

CuRioUSiTY KillS THe cAt


I listened though I seldomly speaks...

"You can communicate best when you first listen."
` Catherine Pulsifer


Human’s heart can be so fragile sometimes. A single word can struck the heart right at the centre like an arrow and it falls into pieces. Scattered on the shining white tiled floor.

kadang2 ada tutur kata yang mungkin benar dan mungkin tidak, mungkin niatnyer sekadar untuk menyakitkan hati kita, mujur Allah tu ada, x semudahnya memecahkan benteng kesabaran yang aku bina ketika ini..melihat tidak sama dengan memerhati...yang berlalu pada aku biarkan ia pergi.;p..paham?ke x paham lagi nie...;)

Mengutip satu per satu deraian yang pecah, menyapu gam cap gajah, melekatkan semula dan mengepam agar ia dapat berfungsi seperti sediakala mengambil masa. Masa yang lama. Seminggu, sebulan, setahun bergantung pada pecahan itu sendiri. Kalau pecah sejuta, lagi lama masa yang perlu ditunggu. Kalau pecah 5.8 juta, kira sendiri.

Yang benar tetap benar walau diselindungkan
Yang salah tetap salah walau dipertikaikan.

Itu petikan lagu 'Kupu-Kupu' oleh M.Nasir

Hakikatnya, menyembunyikan perkara yang benar adalah juga berbohong. Tiada hukum sunat, halal atau makruh. Tidak bercakap benar dan menyembunyikan perkara sebenar adalah satu makna yang sama cuma gubahan perkataan yang berbeza.

Tidak bercakap atau bercerita. Itu lain. Itu bukan berbohong.
Itu "ah..malaslah nak cerita.....

"We all live in suspense from day to day;
in other words, you are the hero of your own story."


Aku suka membicarakan soal hidup dan cabarannya sebab aku masih hidup macam korang.
korang hidupkan?hehehe..terlalu banyak yang ingin aku persoalkan tapi aku memilih untuk tidak berbicara..aku masih perlu perhati gerak geri dan tingkah lakunyer agar dia tahu tidak sewenangnyer aku biarkan dia terus bermaharajalela begitu..

aku tertarik pada satu ungkapan Lim Goh Tong Towkey Genting “If I don’t trust a person, I won’t employ him. If I employ him, I will trust him”. Menarik tapi too good to be true nowadays...kan?saper2 saja boleh bekerja..punya kerjaya..tp ko tue bleh percaya ker?keje laa ape pun mana pun kite sama saja..mencari seuap nasi..mencari rezeki untuk penghujung hari bukan?

Pada aku maksud Lim tu bukan takat pada pekerja..tp pada sesiapa saja..x kira la saper pun, yang penting kiter harus percaya..aku semakin banyak mendengar cerita itu ketika ini..dan aku kira aku sudah punya kesabaran yang kukuh kali ini..biarkan laa dia dengan cerita2nye..pujukan2 yang xkan sesekali membawa makna pada dia..;)
The key to everything is patience.
You get the chicken by hatching the egg -- not by smashing it."
Arnold Glasow


Blog ini, akan aku ceritakan segala benda yang aku suka baca. Macam Henry Ford pernah kata masa nak menjual kereta Ford model T nya : ‘The customers can have all the colours that they want, as long as its black…’ atau kalau aku dah boring, aku tutup saja. No wind or rain, no hurt or pain.
Mary McCarthy


Aku sekadar menceritakan tentang dongeng hidup dan ronggeng manusia yang hidup melata di atas muka bumi milik Yang Maha Esa. Aku juga mahu mengkritik tentang apa yang aku rasa tak kena tapi kritikan aku biarlah dengan hikmah dan tidak menyinggung perasaan sesiapa.

Niat aku memulakan cerita di dalam blog ini adalah untuk memberi sedikit ruang untuk minda kalian berehat dan berfikir sejenak tentang apa yang ada disekeliling kita yang kadang-kadang kita terlupa akan kewujudannya. Perkara remeh-temeh boleh menjadi besar sekiranya kita tidak pandai untuk menghargainya.Tuhan tidak menjadikan suatu benda itu tanpa sebarang makna..;)

bijaklaa memilih sebelum menyesal, sayangilah pilihanMu kerna dia milikKU..I believe that every single event in life happens in an opportunity to choose love over fear."

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا