Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Showing posts with label WHAT SAY YOU. Show all posts
Showing posts with label WHAT SAY YOU. Show all posts

Thursday, March 22, 2012

tO bE oR nOt To be..;D

 hai khamis..:)
lama saya menanti awak tau..tp saya lagi tunggu SI JUMAAT PALING MULIA tue..:)
cepat laa esok ye...saya nak rehatkan badan cukup2..penat ni tau..;)

oo ye..
TAHNIAH BUAT ADIK2 YANG BERJAYA DENGAN CEMERLANG DAN TERBILANG..:)
alhamdulillah anda kebanggaan mama ayah ye...;)..syukur pada allah swt atas kejayaan kamu..

yang x berapa nak cemerlang tu,
ini bukan penghujung dunia ye anak2..dunia kamu masih jauh..;)
buat pilihan yang bijak..

 jadikan pilihan anda itu pilihan yang bijaksana..:)
bukan pilihan yang akan menjerut batang leher anda sendiri ok..
tepuk dada tanya selera..
"SAYA NAK JADI APE"
bukan sume orang membesar dgn tau ape dia nak jd bila besar nanti..;)
x semua yang anda ingini anda kecapi..ingat tue..;D

 APE PON PILIHAN KAN DI TANGAN ANDA..
jgn bia orang laen mencorakkan masa depan anda..
jadi diri sendiri sebab yang akan lalui hari2 mendatang cuma kamu dan diri kamu
orang cuma memandang..;p
 jadi laa anak2 yang membanggakan ibu bapa..;)
cuma itu yang mereka mahukan..siapa pon anda..jgn lupe mereka2 yang membesarkan anda
yang berpenat lelah sehingga anda menjadi ape yang anda jadi hari ini..:)

BUAT PILIHAN YANG BIJAK OK..;D

Tuesday, March 20, 2012

mee Vs mihun..;D


Bihun sangat cemburukan mee.
Walau duduk di rak bersebelahan di supermarket, mereka tak pernah bertegur sapa. Malah bihun sering mempersendakan mee di depan umum, “Dasar si kuning gemuk… ingat orang suka sangat kat dialah tu!” hari-hari berlalu… namun mee buat derk aje dengan segala kerenah dan hinaan bihun.

Sehingga satu hari pekerja supermarket mengalih rak mee ke tempat lain. bihun gembira kerana tidak lagi melihat musuh tradisinya.

Hari berikutnya rak baru diletakkan di sebelah bihun, rak spaghetti. Bihun rasa marah dah berteriak; “Hoi, si kuning gemuk! jangan fikir ko buat teknik rebonding camtu aku tak kenal ko!!!”

p/s:
heheehhe
lawak di waktu petang..hahaha
nak lik keje ni jgn stress-stress..
simpan2 je stress keje tu dlm laci opis ye..:)

SOK KITE BW STRESS TU MASUK KEPALA BALIK OKEH!!;D

Thursday, February 16, 2012

LaGI CerAh Kulit LAGi MAhaL...


KUALA LUMPUR - Harga serta permintaan yang tinggi bagi bayi dikatakan merupakan antara punca kegiatan menjual bayi masih berleluasa.

"Polis percaya sindiket penjualan bayi yang sudah lama wujud ini semakin berleluasa kerana terdapat permintaan yang sangat tinggi terutamanya bagi pasangan yang tidak mempunyai zuriat," kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan kepada Bernama.

Beliau turut berkata, seorang bayi boleh mencapai harga melebihi RM20,000 berdasarkan kesempurnaan dan kecerahan warna kulit.

"Harga menjadi lebih tinggi sekiranya disertakan dengan dokumen pengenalan diri seperti Sijil Kelahiran semasa pembelian," katanya.

Abdul Jalil menjelaskan, kebanyakan bayi dijual pada lingkungan umur satu hingga tiga bulan namun ada juga kanak-kanak berusia sehingga enam tahun turut dijual.

"Kegiatan terancang ini bermula dengan penjagaan rapi yang diberikan kepada ibu-ibu yang mengandung di pusat penjagaan haram, bagi menghasilkan bayi yang sihat demi mendapatkan nilai jualan yang tinggi.


salam..:)
da minum pg da semua??
ninie da..alhamdulillah...pagi yg sgt sejuk kat opis ni..lg2 malam td da main ujan sama hubby..kuyup balik keje semalam..hehehe..alang2 ujan ckp kat hubby mari kite mandi ujan je laa yang..heheheh...besttt oo sesekali mandi ujan...;D

sampai umah terus hubby mandi n pekena milo panas sambil layan ps3 dia..
seronok mata memandang bile hubby dengan milo panas n huded sweater dia..:)...comel!!

pagi ni layan online kosmo..nauzubillah dgn berita yg di baca..IT'S ABOUT BABY!!
nape laa kejam sgt sampai nak jual baby ni kan?ape nak jadi ngan malaysia ni laa..MAKING BABIES FOR PROFIT..astaraqfirullahalazim..

tau laa ramai kat luar ni xde zuriat tp nape laa sampai nak menjual kan?
ada juga manusia mcm ni..kalau kerna susah tu kite paham..supaya naseb anak tersebut terbela dan terdidik..tp KALAU DI BUAT UNTUK DIJUAL...masyaallah..

APE NAK JADI LAA DENGAN DUNIA HARI INI???
secomel tu pon nak jual ke??bagi laa kat saya..bg tau JGN JUAL..:)
hihihih..ANAK TU AMANAH..BUKAN PANDAI BUAT JE JAGA TAK MAU TAHUUUU!!!

WAT SAY YOU MAMA & PAPA OUT THERE??

Tuesday, February 14, 2012

aDa APA DENgAn VAlenTiNES daY?

elloooooooooo

hey..waa arini da 14 FEBRUARI kan?

ada ape dengan 14 februari nie ye kawan2..:)..orang kate ni ari orang berchinta ye..but maaf, saya ari2 berchinta dengan cik hubby..heehhe..x kire laa ri ape pon..tp nape laa arini yang di sanjung2 oleh sume para pencinta ye..

Hukum Orang Islam Menyambut Perayaan Valentine's Day

Keputusan: 
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-71 yang bersidang pada 22-24 Nov 2005 telah membincangkan Hukum Orang Islam  Menyambut Perayaan Valentine's Day. Muzakarah berpandangan bahawa  ajaran Islam amat mengutamakan kasih sayang dan tidak ada hari tertentu di dalam Islam bagi meraikannya.
Oleh itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam.

Benarkah ia hanya kasih sayang belaka ?
 
Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)
 
Hari 'kasih sayang' yang dirayakan oleh orang-orang Barat pada tahun-tahun terakhir disebut 'Valentine Day' amat popular dan merebak di pelusuk Indonesia bahkan di Malaysia juga. Lebih-lebih lagi apabila menjelangnya bulan Februari di mana banyak kita temui jargon-jargon (simbol-simbol atau  iklan-iklan) tidak Islami hanya wujud demi untuk mengekspos (mempromosi) Valentine. Berbagai tempat hiburan bermula dari diskotik(disko/kelab malam), hotel-hotel, organisasi-organisasi mahupun kelompok-kelompok kecil; ramai yang berlumba-lumba menawarkan acara untuk merayakan Valentine. Dengan  dukungan(pengaruh) media massa seperti surat kabar, radio mahupun televisyen; sebagian besar orang Islam juga turut dicekoki(dihidangkan) dengan iklan-iklan Valentine Day.

 SEJARAH VALENTINE:
Sungguh merupakan hal yang ironis(menyedihkan/tidak sepatutnya terjadi) apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.
Pada tanggal 14 Februari 270 M, St. Valentine dibunuh karena pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (St. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka para pengikutnya memperingati kematian St. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.

Tetapi sejak abad 16 M, 'upacara keagamaan' tersebut mulai beransur-ansur hilang dan berubah menjadi 'perayaan bukan keagamaan'. Hari Valentine kemudian dihubungkan dengan pesta jamuan kasih sayang bangsa Romawi kuno yang disebut “Supercalis” yang jatuh pada tanggal 15 Februari.

Setelah orang-orang Romawi itu masuk agama Nasrani(Kristian), pesta 'supercalis'  kemudian dikaitkan dengan upacara kematian St. Valentine. Penerimaan upacara kematian St. Valentine sebagai 'hari kasih sayang' juga dikaitkan dengan kepercayaan orang Eropah bahwa waktu 'kasih sayang' itu mulai bersemi 'bagai burung jantan dan betina' pada tanggal 14 Februari.
 
Dalam bahasa Perancis Normandia, pada abad pertengahan terdapat kata “Galentine” yang bererti 'galant atau cinta'. Persamaan bunyi antara galentine dan valentine menyebabkan orang berfikir bahwa sebaiknya para pemuda dalam mencari pasangan hidupnya pada tanggal 14 Februari. Dengan berkembangnya zaman, seorang 'martyr' bernama St. Valentino mungkin akan terus bergeser jauh pengertiannya(jauh dari erti yang sebenarnya). Manusia pada zaman sekarang tidak lagi mengetahui dengan jelas asal usul hari Valentine. Di mana pada zaman sekarang ini orang mengenal Valentine lewat (melalui) greeting card, pesta persaudaraan, tukar kado(bertukar-tukar memberi hadiah) dan sebagainya tanpa ingin mengetahui latar belakang sejarahnya lebih dari 1700 tahun yang lalu.
 
Dari sini dapat diambil kesimpulan bahwa moment(hal/saat/waktu) ini hanyalah tidak lebih bercorak kepercayaan atau animisme belaka yang berusaha merosak 'akidah' muslim dan muslimah sekaligus memperkenalkan gaya hidup barat  dengan kedok percintaan(bertopengkan percintaan), perjodohan dan kasih sayang.

Berkata Peguam Zulkifli Nordin (peguam di Malaysia) di dalam kaset 'MURTAD' yang mafhumnya :-

"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!!  Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..
 sumber: http://tanbihul_ghafilin.tripod.comhttp://www.e-fatwa.gov.my
 
so lepas ni..orang2 melayu xyah laa sebok2 nak berVALENTINES DAY ye..
bunyi je sedap..tp kalau da tau maksud ape yang dirai tu..masyaallah..ari2 kan bleh sayang..bkn takat arini je ye..:)..
 
my hubby.
valentines ke x valentines ke
I WILL ALWAYS LOVE U, SUAMI
(RIP WHITNEY HOUSTAN)
 
LOVE,
wifey

Thursday, January 12, 2012

I lOve beiNg A gURL..;D



Perempuan yang gagah adalah:-


1. Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2. Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3. Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
4. Perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan

Friday, December 30, 2011

2011 to be remembered..;D

salam jumaat yang paling indah buat semua..;)

jumaat terakhir di tahun 2011 , mog abukan yang terakhir buatku di dunia ini ya allah..

alhamdulillah sekali lagi beradi di akhir tahun yang penuh dengan suka duka..cinta dan kasih..;)


1 hari lagi 2012 bakal menjelma kan..

APE AZAM KORANG?

normally orang akan tanya ini bile masuk tahun baru kan?

TP itu laa azam kan..baek jgn di war2kan kalau rasa x cukup samipai akhir tahun nak di penuhkan..;)


nyatakan saja dlam hati dan jdkan ia matlamat diri yang perlu anda penuhi ok..:)

semoga 2012 membawa perkara baru buat kite..sesungguhnya saya cuma ingin jd ISTERI..ANAK dan HAMBA ALLAH yang lebih baek dari yg lalu..mudah2an segalanya di rahmati allah..:)


TERIMA KASIH YA ALLAH KERNA 2011 KAU TEMUKAN DAKU DENGAN SI PEMILIK TULANG RUSUK YANG KEHILANGAN RUSUK KIRINYA..;D..ALHAMDULILLAH SYUKRAN JAZILLAN..HADIAH TERBAEK PADA TAHUN INI DAN SETERUSNYA HINGGA JANNAH YA ALLAH..;)


harapan cuma satu..tidak mahu ada musuh dalam selimut lg tahun ni..dalam selimut ke luar selimut ke..semoga tiada lagi mereka2 di kalangan kami..x seronok beb kalau sampai mati ko nak bermusuh saje ni kan..nak telus bia telus jgn putar belit lg..:)


BERKASIH BIA SATU BERKAWAN BIA BERIBU kan..semoga kamu semua tetap jd rakan2 ku..buang yang keruh amek yang jerneh..pada yg terasa hati..penah makan hati ngan ninie ni..dtg je laa sini ye..kite kawan2..niat saya ikhlas..mcm orang kate..

IKHLAS ITU REDHA..PASRAH ITU MENYERAH...:)


xnak da tahun 2012 ni penuh benci dan sakit hati dalam diri ni..saya nak jd wanita yang sempurna di mata allah swt dan suami serta mama dan ayah..:)..

SEPULUH JARI SAYA POHON MAAF ANDAI KATA ADA SALAH SILAP

sepanjang anda kenal saya nie..:)..MAAFKAN SAYA sekiranya anda kenali saya dan saya buat anda terasa hati..hidup ni singkat kan..ntah panjang ke pendek umur ni hanya allah je yang tau..;)


SELAMAT TAHUN BARU 2012 KAWAN-KAWAN..:)


p/s:

mlm ni mau balik melaka..yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..;D

Thursday, October 13, 2011

~is it OK to read your partner's Facebook messages?~~:p



~~is it OK

to read your partner's Facebook messages?~~

heheheh
done reading CLEO..:)
lama x baca magazine skang ni..nak baca yang ilmiah saje..hahahah
bukan ape..kadang2 malas beli mahal2 majalah ni tp dlmnyer xde info..byk iklan n gbr pompuan2 pakai baju x cukup kain..:)..malu ah..hihihi

ooo ya, tertarik dengan isu di atas..;)
jom kite share pendapat anda..

FOR ME exactly and honestly kekadang tu gatal gak tangan ni nak baca tau B..hihihi but no need sebab xde punca untuk saya meragui keperibadian sang suami..:)...sebabnyer da terang2 laa cik hubby ku sayang tu buka facebook depan mata cik wifey ni..so ape nak ragu2 lagi kan..sama2 baca n sama2 eja lagi message2 tu nyah..hahahahah..:)


x elok kalau idop sentiasa nak ragu2 ni kan..dari hati senang jd x senang..kan bagus kalau sama2 berterus terang..kan lebih baek..:)..xyah nak suluh dlm gelap..SPOTLIGHT CIK HUBBYku bagi tau..;D..suami kite kan mesti laa kite kenal kan..tido pon sebantal xkan keje nak MENIPU JE SAMPAI KE LIANG LAHAD??


hidup berumah tangga ni kena BERSAMA..IKHLAS..jangan cerita tentang kejujuran, keikhlasan pasangan kalau DALAM DIRI SENDIRI da tau "AWAK TU X JUJUR dan X IKHLAS" kan?..kalau diri sendiri da ada kesedaran xkan timbul isu NAK CHEK2 MESSAGES ke..EMAIL ke..HP ke kan?;D..xkan la x cukup da kawen pon nak menggatal lagi kan?


logik ada juga yang sorok2 baca messages, email, hp hubby/boyfren masing2 kan..sebab ada perasan mcm terancam kan takot2 kalau they up to something yg akan buat kt terluka..pd saya BIA KITA TAHU DARI MULUT PASANGAN DARI KITA TAHU DARI MULUT ORANG LAIN kan?:)


kalau masih nak ragu2..yang senangnyer

DELETE AJE ACCOUNT LAKI BINI..;)

haa xde orang kacau n ganggu2 dah tau..hihihihi


ape pon kena ingat, kalau hubby/wifey nak buat jahat, depan atau blakang kt pon dia buat jugak..tu tandanyer XDE KESEDARAN TTG APE ITU TUJUAN SESEBUAH PERKAHWINAN.


SO WHAT SAY U??;D

baca ke?..haaa balik kang cube g chek FB laki masing2 ye..hahahha


most Asian women say YES
but

only if we suspect he's up to something

askCLEO.com/October 2011
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا