Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Thursday, February 16, 2012

LaGI CerAh Kulit LAGi MAhaL...


KUALA LUMPUR - Harga serta permintaan yang tinggi bagi bayi dikatakan merupakan antara punca kegiatan menjual bayi masih berleluasa.

"Polis percaya sindiket penjualan bayi yang sudah lama wujud ini semakin berleluasa kerana terdapat permintaan yang sangat tinggi terutamanya bagi pasangan yang tidak mempunyai zuriat," kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan kepada Bernama.

Beliau turut berkata, seorang bayi boleh mencapai harga melebihi RM20,000 berdasarkan kesempurnaan dan kecerahan warna kulit.

"Harga menjadi lebih tinggi sekiranya disertakan dengan dokumen pengenalan diri seperti Sijil Kelahiran semasa pembelian," katanya.

Abdul Jalil menjelaskan, kebanyakan bayi dijual pada lingkungan umur satu hingga tiga bulan namun ada juga kanak-kanak berusia sehingga enam tahun turut dijual.

"Kegiatan terancang ini bermula dengan penjagaan rapi yang diberikan kepada ibu-ibu yang mengandung di pusat penjagaan haram, bagi menghasilkan bayi yang sihat demi mendapatkan nilai jualan yang tinggi.


salam..:)
da minum pg da semua??
ninie da..alhamdulillah...pagi yg sgt sejuk kat opis ni..lg2 malam td da main ujan sama hubby..kuyup balik keje semalam..hehehe..alang2 ujan ckp kat hubby mari kite mandi ujan je laa yang..heheheh...besttt oo sesekali mandi ujan...;D

sampai umah terus hubby mandi n pekena milo panas sambil layan ps3 dia..
seronok mata memandang bile hubby dengan milo panas n huded sweater dia..:)...comel!!

pagi ni layan online kosmo..nauzubillah dgn berita yg di baca..IT'S ABOUT BABY!!
nape laa kejam sgt sampai nak jual baby ni kan?ape nak jadi ngan malaysia ni laa..MAKING BABIES FOR PROFIT..astaraqfirullahalazim..

tau laa ramai kat luar ni xde zuriat tp nape laa sampai nak menjual kan?
ada juga manusia mcm ni..kalau kerna susah tu kite paham..supaya naseb anak tersebut terbela dan terdidik..tp KALAU DI BUAT UNTUK DIJUAL...masyaallah..

APE NAK JADI LAA DENGAN DUNIA HARI INI???
secomel tu pon nak jual ke??bagi laa kat saya..bg tau JGN JUAL..:)
hihihih..ANAK TU AMANAH..BUKAN PANDAI BUAT JE JAGA TAK MAU TAHUUUU!!!

WAT SAY YOU MAMA & PAPA OUT THERE??

1 comment:

  1. kesian kan kat baby2 tu....
    lum mengenal erti kehidupan tapi dah jadi mangsa kehidupan...sedih tul...

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا