Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Wednesday, May 12, 2010

KUALA LUMPUR - JEDDAH - MADINAH - MAKKAH iN MeMOrY..;D

Salam buat semua rakan2 ninie..ape kabar ye semua..:)
sehat alhamdulillah hendaknyer buat semua tau..
ninie alhamdulillah rasa lebih tenang dan lebih bahagia pulang dari Mekah nie..:)
ehehhe.
rasa segar dan tenang yg xdpt nak gbr dgn kate..alhamdulillah maha suci allah semuanyaberjalan lancar sewaktu disana...segala urusan di permudahkan..dan alhamdulillah ape yg di doakan alhamdulillah semakin nampak kesannyer..amin..syukran..:)
x luper buat semua kawan2 ninie..alhamdulillah doa2 kalian telah saya sampaikan di Makam Rasullullah..di Raudah dan di Mekah di hadapan Kaabah..amin..sam2 laa kite berdoa ye kawan2..:)..mcm2 yang saya hajatkan..supaya yg busuk hatinyer sentiasa beringat..yang mengkhianti dan menyakiti supaya hilang dari pandangan mata dan jauh dari hati kami..buat mereka yg memusuhi dan busuk hati dengan kami juga tidak lupa saya doakan buat mereka..supaya mereka di jauhkan dan di beri kesedaran hendaknya insyaallah...doa..itu yg mampu kite buat..

jom dengar kisah ninie dan keluarga di sana..:)

HARI PERTAMA
26 APRIL 2010(ISNIN)

kami gerak dari rumah ke KLIA jam 10 pg coz urusan check in bermula jam 12.30 tghari.. excited babe..:)..heheheh...flight berlepas jam 3.20 petang..berkampung laa jap kat klia tu ha..nak amek Tag Laa..beg tagging sumer kan..:)..

perjalanan makan masa 8 jam..dan waktu di Madinah kena tolak 5 jam dari waktu kite di Malaysia nie..:)..kan lama tu..naik kebas peha ni duk atas kapal tue..seb baek MAS treat mmg best in da world laaa..:)..hehehe...

perjalanan terasa gak jauhnyer..kami tiba di airport Jeddah jam 7.05 min malam..:)..nak check in gedebak gedebuk...pukul 10 mlm settle untuk 75 orang jemaah nie..:)..kemudian urusan naik bus pulak..:P

dari Jeddah ke Madinah plak makan masa 6 jam naik bus..memang layan mata je laa dlm bus..da tgh mlm kan..so kami soalt di Masjid Yaman..:)..best giler beb...;p..hehehe..kat sini air yg di gunakan sume air laut yg di suling..so amek wudhu pon rasa mcm wudhu ngan air laut jer..masin..;)..seharian waktu di habiskan atas kapal terbang n atas bas je..hehehe

HARI KEDUA
27 APRIL 2010 (SELASA)

jam 2.00pg kami sampai ke Madinah..:)..time ni mmg excited abes coz nampak masjid Nabawi kan..:)..selalu nampak dlm tv jer..ni buka2 maat da sampai kat sini....waaaaaaaaaaa..TUHAN jer tau ape rasa dlam hati ni tau...berdebar2 nak tgk MAKAM RASULLULLAH...x sabar nak jadi tetamunya..:)..alhamdulillah ya allah kau pilih aku untuk jadi TETAMU-MU..amin..

jam 7 pg bermula AKTIVITI ZIARAH DALAMAN kami..kami di bawa melawat ke MAKAM RASULLULLAH SAW..ke RAUDHAH taman syurga dan ke PERKUBURAN AL BAQI'..tp kubur ni cuma orang lelaki je boleh masuk yer..:)

subhanallah..Masjid Nabawi sgt indah..:)
makam rasulullah dan cerita2 tentangnyer sgt menakjubkan..dari buang duit bercuti sana sini tpt yg xde faedah..baek korang simpan duit ke mari beb..dpt buat ibadah dan CUCI HATI YANG PENUH DOSA ni kan...umur x makin panjang beb...aku sentiasa ingatkan hati tentang ini!!
tempat penginapan kami dengan Masjid Nabawi alhamdulillah sgt dekat..:)..40 M masuk masjid ...alhamdulillah..:)..kami menginap di MOVENPICK MADINAH..mesti ada antara korang yg penah pegi mengianp kat sini juga..best kan?

jom layan gbr..:)...sok kiter citer tentang yg lain plak ok..;)
assalamualaikum semua

6 comments:

  1. ChiLaBaey's SpotMay 12, 2010 at 3:38 PM

    Alhamdulillah... seronoknye pergi ke sana kan... dari membazir duit beribu2 ke negara orang baiklah sekali sekala tu menziarahi tempat Agama kita... lepas tu nak pergi mana tu pergilah... Janji kewajipan dah terlaksana... :)

    ReplyDelete
  2. seronoknya kty baca pengalaman ninie ..ngn tgk gambar..

    baju yang memula ninie pakai tu lawa..

    ReplyDelete
  3. btol tu bro..:)
    UMRAH itu WAJIB SEKALI SEUMUR HIDUP bro..bkn sunat bkn harus tau..

    pergi negeri org beribu2 abes tp xdpt ape2 nak buat ape kan??

    mmg best dpt bw masuk kamera bro..bkn sennag nak dpt pic gini..:)

    syukur sgt..insyaallah ada rezeki mahu ke sana lg..

    ReplyDelete
  4. mekaseh kak..
    pengalaman paling berharga kak atty..

    ketenangan yg xdpt di cari kat mana2 pon..baju tu ninie tempah kat mak cik wat baju kurung ni yg biasa tu je kak..xde butik2 pon..pandai acik tu buat kan?hehehe

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah smpai gak sha kat sane...sronok nye dapat ke sana...hmmm doa kan la k.lyn plak dapat pegi rumah allah tu....sangat teringin

    ReplyDelete
  6. insyaallah kak lin..nak bertemu dan ke tempat allah..segalanya di permudahkan DIA kak...:)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا