Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Thursday, December 20, 2012

Ini bahAGia caRA KAmI...;D

Salam..
alhamdulillah im reaching my 8 months of pregnancy..:)
sekejap je masa berlalu..dalam diam my little gurl ni da 8 bulan duk dlm tummy mama ye nie..:)
terasa waktu makin dekat..lagi2 bile mereka2 di sekeliling kate perut da menurun hehehe
cuaknye allah je yg tau..moga segalanya kan baek2 saja..

kerap.
ingin menjaga hadiah Tuhan yang satu ini sebaiknya.
namun,seakan tak mampu untuk menjaganya sebaik mungkin.
risau,ada yang cuba menariknya jauh daripada Tuhan.
Allah.
Engkau adalah sebaik-baik penjaga.
Maka aku letakkan pinjaman Engkau yang satu ini di bawah jagaanMu.
Moga hadiahMu ini baik-baik dalam lindunganMu.

last weekend encik papa bawak kami jalan2..g cari baju pwincess ye nie..
kemain laa g sopink kan..mmg niat nak settlekan brg2 baby mggu tu juga..alhamdulillah cukup da semua cik papa beli...;) sebab wifey dia ni da x larat nak berjalan da minggu2 kan..bengkak kaki da rasa nie..

seb baek laa ada cik papa yg rajin tiap2 malam sapu minyak angin n urutkan kaki wifey dia nie..;)..mekaseh yang..we lep u tau!!:D


Kadang-kadang,
Kita selalu melihat kehidupan orang lain yang lebih baik.
Kita melihat dia punya segala-galanya.
Kita merasa,
Dia selalu bahagia.
Semata-mata kerana dia punya apa yang tidak kita ada.
Tapi sebenarnya,
Kehidupan kita ada sisi yang lebih baik darinya.
Cuma bila kita tak membuka mata,
Untuk menilai ujian sebagai bonus untuk “top up” nilai2 kehidupan,
Maka yang terlihat hanya kekurangan.
Kenapa tidak mengambil peluang,
Agar kekurangan kita membuat kita sedar diri,
Agar keaiban kita membuat kita malu untuk mengumbar aib orang lain,
Kadang-kadang,
Apa yang kita takde itulah,
Yang membuat kita menghargai apa yang orang lain sia-siakan.
Kekurangan kita itulah,
Yang membuat kita mensyukuri perkara2 kecil yang orang lain abaikan.
DIA mengajar kita dengan caraNYA..
Cuma bila kita tak redha, dan tak mahu terima,
Maka kita akan rugi, belajar ‘direct’ dari tarbiahNYA.

balik tu g umah mama plak sebab dlm pantang ti duduk sana kan, jd g anta laa baju2 n brg bb kat sana..sekali nenek pon ada adiah tuk cucu ye nie..atok da siap belikan rocker tuk kami..:)
yeahhh rezeki anak mama laa nie hehehe...maceh atok n nenek..;)

bhagia btol nak jd ibu ni rupenyer kan..dlama kerisauan, masih ada yg mampu buat diri ini terasa di hargai dan di sayangi..:) mekaseh hubby , mama, ayah dan semua yg mendoakan keshatan dan kesejahteraan kami sekeluarga..amin..

4 comments:

  1. kejap je dh 8 bulan. mesti excited nervous semua ada kan. happy for you. semoga dipermudahkan segala urusan :)

    ReplyDelete
  2. pelangi tu memang kita lihat di atas kepala orang lain..
    Terima kasih kpd Allah kerana mengurniakan title ibu kepada kita..satu anugerah yg tidak ternilai.

    ReplyDelete
  3. cha,

    sume ada yang....;)
    hehehe mekaseh auntie cha..;D

    ReplyDelete
  4. NORHAIZAN,

    alhamdulillah..:).segala pujian hanya bagi Allah SWT..:)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا