Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Monday, June 9, 2008

Gua BikIn Ini SAjaK




Gua tahu gua tak layak..

Gua tahu gua cuma kutu berahak...tapi

Gua bikin ini sajak

Bukan kerana gua nak berlagak
Gua bikin ini sajak
Bukan kerana gua bangga bahasa rojak

Gua bikin ini sajak

Sebab ada benda gua nak cakap

Sebab ada rasa dalam dada yang tersekat

Gua bikin ini sajak

Bukan sebab gua saja nak cuba-cuba bakat

Gua bikin ini sajak

Sebab gua pun ada hak!!

Gua bikin ini sajak

sebab gua nak lu orang semua ingat

budak Syarlini dah jumpa ke tidak?

Gua syak, lu orang semua dah tak ingat

Gua bikin ini sajak

sebab harga barang naik mencanak-canak

beras dah mahal macam donat

Lain barang harga gua ingatl

u orang pun terperanjat

Gua bikin ini sajak

harga minyak dah naik tinggi sangat

lu kata, tak pe; kita masih subsidi minyak masakl

u kata, lu pulangkan balik duit pakai pos dalam kotak

lu kata, cukai jalan sudah kerat

lu ingat,otak gua tak boleh fikir berat-berat

Gua bikin ini sajak

Kadar letrik pun nak naik jugak

tak menyempat-nyempat

Gua rasa gua kutu berahak

merangkap juga seorang rakyat

dan gua rasa gua pun ada hakl

alu gua tulis ini sajak

takkan gua nak duduk aje tunggu berkat?

cuba lu jawab?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا