Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, July 20, 2010

HArI beRSAma FuTuRe In lAWs..:D

Untuk mencari damai di hati dan jiwa..pulanglah ke asal.mungkin kerana itu, zikrullah, solat dan majlis ilmu, sering mengundang damai..yaa..itu satu kebenaran dan benar belaka..:)

Majlis ilmu menenangkan saya..diam x diam ramadhan bakal menjelma kan..x sabar menanti hari penuh barakah itu..zikrullah dan pujian pada Allah..menenangkan jiwa saya..tiap pagi..zikir taubat sentiasa di telinga saya..da jd rutin bile player saya berbunyi..tenang dan damai menyinggah di lubuk hati..alhamdulillah…

Sedangkan dosa, lagha dan tenggelam oleh resah dan gelisah. Kerana asal jiwa ini “dekat” dengan Allah.

Apabila diri di bawa pulang ke asalnya, jiwa tenteram beroleh damai. Bagaimana mungkin titis hujan, liku alur dan hijau pohonan tidak mendamaikan?rupanya deru alur dan tiupan angin yang nyaman itu adalah tasbih zikrullah. Rupa-rupanya titis hujan dan cengkerik malam itu adalah tasbih zikrullah.

Biar pun akal tidak memahaminya, namun roh yang asalnya ‘dekat’ dengan Allah, dan tenang dengan zikrullah, mentafsirnya dengan tepat dan indah. Tiada manusia yang tidak tenang dengan mendengar bunyi alam. Kerana walaupun akal meyakini kepercayaan yang berbeza, roh itu bahasa nya satu dan esa, memahami zikrullah penenang jiwa..:)

Dia tidak jatuh cinta pada hutan batu, tidak habuk dan juga debu..ya, itu encik tunang saya..selama mana dalam perhatian ini, pabila pulang ke kampong halaman..mood dia bertukar 200%..:)..alhamdulillah..seperti suntikan ubat bg mereka yg kesakitan, keadaan di kampong buat dia jd berlainan..ya berlainan..;)

Ahad lepas, kami pulang ke kampong encik tunang..kepulangan kerana menghantar mama dan ayah ke kampong halaman setelah hamper sebulan di kota batu ini..x betah bukan setelah lama di kampong lalu singgah di kuala lumpur..hati x senang barangkali rumah lama ditinggalkan.

Lama mama dan ayah di KL..sepanjang persiapan pertunangan kami hingga aa ahad lepas..saya suke pulang ke kampong encik tunang..dan Alhamdulillah kali ini pulang sebagai TUNANG kepada dia..syukur, perasaan tu lain sikit.mungkin lepas ni akan pulang sebagai isteri kan..mesti lagi seronok..:)

Kami bergerak dari kl jam 8 pg dan lebih kurang pukul 10 kami selamat sampai di sana..yang lebih menyeronokkan ialah..kali ni kami pulang ke kl naik bus..hehehe..yaa naek bus..sebab encik tunang hantar ayah dan mama pulang dgn kereta ayah..jd kami naik bus balik kl petang tu…x sanggup encik tunang ni nak biar ayah memandu dari kl ke Melaka sendiri..anak cape laa ni ye yang..:)

Sayang btol dia dgn mama ayah dia..sabtu petang semalam pon kami keluar berEMPAT juga..dating bw mama n ayah..:)..dinner bersama..memang best..skang kami da punya dua mama and dua ayah..alhamdulillah..encik tunang siap hadiahkan mama ninie sepasang baju lagi..ye kate skang ye da ada 2 mama..:)


Macam2 kami buat di kampong..sampai je Melaka terus kami ke Melaka sentral cari tiket bus ptg tu..seb baek ada tiket jam 4.30 ptg..sempat ayah bw kami makan satay..sedap sgt!!!..terliur laa plak dengan kuah kacang dia..terbaek!!hehehe..cuaca da semakin mendung..kan ahad semalam hujan sepanjang hari..saya suker..:)..redup je di kampong..tenang sgt di sana..keciknyer dunia, kat Melaka kami jumpe si SPEC..hehehe..jauh adik aku ni berjalan..sampai Melaka dia kami jumpe..:)



Mula laa xtvt kampong kami..makan satay di Melaka…g pasar Melaka cari barang2 nak masak for lunch..cari buah rambutan laa..petik cilia pi sama encik tunang..sampai abes kaki tangan da di gigit nyamuk..hehe..b b kulit manja..:)..then sibuk kami g kutip cendawan pula..arini mama buat cendawan goreng kfc untuk kami..

Me n mama sebok makan rambutan kat pangkin while encik tunang sebok cuci akuarium ayah..hehhe..seronok sgt lepak kampong encik tunang..ujan sepanjang hari buat lg best di kampong..sejuk x sama mcm ujan di Bandar tau..

Biasala kan, mulaa laa xtvt memasak ninie ngan mama..kemas umah…borak2 tentang anak2 dia..tentang saudara mara..seronok bile mama laayn saya mcm puteri..bile nak balik semua benda mama nak tapaukan bawa pulang..:)

Rambutaan laa..cili api…cendawan..macam2 ada…:)
Best sgt mama mertua saya nie..x penah kekok berada dengan dia walaupon saat pertama kali encik tunang bw saya bertemu orang tua dia..;)


Best kan biler kamceng dengan MAMA MERTUA..:)
Sape xnak di sayangi mertua kan..korang sayang x mertua korang??


6 comments:

  1. sonokkan ninie ..dapat abiskan masa bersama2 insan tersayang..takecare tau

    ReplyDelete
  2. eppy 4u..


    smoga sentiase bahagia...(^_^)

    ReplyDelete
  3. hehehe..mekaseh kak atty..akak pon take care ye..:)

    memang seronok dpt abeskan masa dengan org yg kite sayang dan sayang kite..:)

    ReplyDelete
  4. terima kasih dear..:)
    hepy for u too...

    ReplyDelete
  5. uit spec...hehehe
    amacam melaka??
    best kan?

    hehehe
    nanti naik pasar besar tu makan satay...best giler!! kompom memang sedap..:)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا