Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, July 8, 2008

..SeHArI dI 2008..

Kata-kata sebagaimana sifatnya apabila dilafazkan untuk menyatakan pendirian sendiri lebih berupa suatu pertentangan, memadai untuk menjadi alasan akan adanya perasaan lain yang terluka dan kecewa.

Sukarnya menjaga perasaan pihak lain sama seperti sukarnya untuk menjaga diri sendiri, apatah lagi memikirkan perlunya berbuat kebaikan sesama manusia, tidak sengaja mencetuskan pertentangan yang membawa kepada permusuhan.
Apatah lagi pihak yang terbabit amat perlu bagi menjaga hubungan yang baik, sentiasa harmoni bukan untuk saling hormat, lebih daripada itu hubungan baik dan rapat membawa faedah bersama.

Menerima dan menolak tiba-tiba menjadi persoalan utama dalam hidupnya, pilihan yang menentukan masa depan hidup; pilihan yang sama berat dan penting, sama sukar apabila antara dua pilihan itu ada kepentingannya sendiri.

Dia selalu memikirkan kejayaan bukan suatu yang dianugerahkan kepada seseorang yang berjaya, melainkan ia merupakan usaha, dedikasi dan kesungguhan terhadap usaha itu sendiri.

Lantas, dia merasakan suatu keyakinan dalam hidupnya biarpun berada di tanah leluhur dirasakan suatu yang amat asing, bahawa setiap langkah perlu dilakukan, biarpun hanya meninggalkan satu atau dua jejak di denai waktu.

Selama ini pun dia menempuh hidup dalam kekurangan, serba-serbinya dilakukan bermula daripada angka kosong, hanya berbekalkan semangat anak muda untuk berjaya, kejayaan yang digerak daripada perasaan takut akan kegagalan.

Selepas beberapa musim dia merasakan, di sebalik usia yang semakin tua, dia merasakan semangatnya masih tinggi dan cita-citanya menikmati kejayaan di tanah leluhur sentiasa hidup bagaikan api marah yang membakar dalam dirinya.

Bahawa kegagalan akan menjadi suatu kematian hidup dan menjadi suatu keaiban yang tidak boleh diampun. Dia bersedia untuk menempuh kegagalan selepas berusaha, sedia untuk terus berusaha tanpa jemu jika kejayaan harus dicapai selepas melakukan usaha secara berulang.

“Aku akan bermula pada satu garis untuk terus berlari tanpa mahu menemui garisan penamat,” ikrarnya dalam tekad dan semangat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا