Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Monday, August 24, 2009

APa yANg MEnenTukan bAhAgIA kAmu??

BAHAGIA ITU DALAM HATI SELUSURI SEGENAP JIWA ABADIKAN & TETAPKAN IA DISANUBARI KETEMU KEDAMAIAN,KETENANGAN & KEBAHAGIAAN YANG DINANTI

Sulit
Pada saat ini, pada saat saya menulis ini, saya tetap memegang pesan teman saya itu, selepas beberapa bulan kejadian itu.Katanya, “Perkara paling sulit dalam hidup adalah cuba mengerti mengapa ujian Tuhan didatangkan kepada kita. Cukup sulit kerana, jawapan itu hanya ada dalam sabar dan kamu sendiri tahu, sabar itu sendiri sudah cukup sulit. Sabar terkadang hanya perlu seminit dua, terkadang berbulan, dan terkadang sampai kamu mati, harus perlu bersabar.”Untuk pesan teman saya itu, akhirnya ia sudah menjawab banyak persoalan dalam hidup saya. Lebih-lebih lagi apabila datang seseorang bertanyakan, “Apa perkara yang paling sulit dalam hidup?”

Perkara yang tersulit.
Perkara yang paling sulit, adalah menyayangi seseorang dengan sepenuh hati, tanpa menunjukkan perasaan kepadanya. Itu jawapan yang sering menitik dalam kata-kata saya, pada saat ditanyakan berkenaan perkara yang paling sulit.Namun, pada suatu hari yang senang-senang sahaja, saya akhirnya mengetahui yang jawapan saya itu, belum apa-apa sekiranya mahu dibanding dengan kisah ini. Kisah yang membuat saya sangat mengerti, dan mengubah cara saya melihat makna perkara yang paling sulit dalam hidup.

Abaikan cerita di atas..salam semua…apa kabar para bloggers dan sahabat hari ini?pagi yang sejuk kan?mendung..alhamdulillah hujan turun lagi malam td kan?
G mana puasa kalian?baru hari 3..masih ada waktu lagi kan..:)
Berbuka ape ya kalian semalam?bersahur ape pagi tadi?


Semalam saya berbuka bersama bee..:)..ya ari kedua berbuka bersama dia..ari pertama pastiya dengan keluarga..kan aku punya keluarga..:)..makan ramai2..masak sama2..syukur mulanya ramadhan di hujung minggu...

Arini mood kureng sket..nape ntah aku pun x pasti..but im heapy..hehehe..teringat sahabat2 lama di kampus dulu..:)..sama2 berbsahur dan berbuka.:)

Rindu zaman belajar dulu..berkejar ke dewan makan untuk mengambil juadah berbuka..menanti azan magrib bersama dan bertaraweh bersama...itu semua kenangan..kenangan yang x mungkin aku lupakan..;)
Bile lihat kembali wajah2 mereka di album.jd rindu pada mereka semua..masing2 sedang berbahagia..bersama keluarga dan anak2..alhamdulillah..mereka temui kehidupan mereka di sana..:)

X sangka da 3 tahun aku meninggalkan dunia kampus..:)..perit getir hidup sebagai pelajar akhirnya membawa aku ke sini..ke dunia yang penuh onak dan duri yang harus aku tempuhi..:)..yang mematang dan mendewasakan aku...

Yang pasti hidup ini aku ketemukan satu kelainan dan kebahagiaan..di mana kini aku mampu memperoleh wang saku hasil titik peluh aku sendiri..mampu memberi wang belanja buat keluarga..;)..sesuatu yang hanya terletak dibahu ayah dulu..kini mereka mampu tersenyum dan hidup senang dengan kami..

Dulu..aku x percaya dulu aku begitu pabila melihat aku yang kini..yang berdiri masih sama..yang duduk pun masih sama..:)..cumanya susuk tubuhku lebih kecil berbanding aku 7 tahun yang lalu..

Yaa..hidup memdewasakan...hidup membahagiakan aku..:)..idup mengajar aku erti sahabat dan lawan..memberi aku erti manusia bertopengkan haiwan dan syaitan..yang mana musuh yang mana sahaabat..:),,kamu tentukan..

Terpesong atau terlindung..kamu nilaikan..belajar dan mengajar itu berbeza..belum tentu apa yang kamu ajarkan di terima pakai dan belum tentu apa yang kamu belajar di gunakan..fikirkan..

If life is so short..aku bahagia dengan apa yang aku miliki kini..aku bersyukur dengan kurniaan ilahi padaku hari ini..bersyukurkah kamu?andai waktu dtg menjemputmu hari ini?aku tahu aku diciptakan untuk sesuatu di muka bumi ini..
Untuk berbakti pada dunia dan mereka orang tuaku..

Tanpa merasakan kesedihan seseorang tidak dapat merasakan kebahagian. Kebahagiaan tidak dapat didefinisi. Setiap orang mencari kebahagiaannya masing-masing

8 comments:

  1. apakah yg sulit dlm hidup spec..
    rasa takda..apa yg sulit??

    mmg best kenangan time blajar...1st day posa dah teringat dah bgn sahur....kenangan abadi...

    ReplyDelete
  2. saat zaman sek2 n study dlu memg paling syiok! kalu diigt blk tsenyum sensorg dibuatnye.. kui3

    ReplyDelete
  3. WOo..akak couple dari umO 17 thn ek..lama tu..hihi

    Yup..zman study best gak..
    rindu saat dgn keGkawan ^-^

    ReplyDelete
  4. spec:
    heheheh
    tu laa tu kan?
    tyme tu mmg best..sape kate pose kat kampus x syok??
    :)

    ReplyDelete
  5. cuk:

    tu laa tu
    rindu nak g dewan makan beratur tyme amek mam buke pose tau
    :)

    ReplyDelete
  6. are long:

    lama gak laa..:)
    byk onak dan duri kena tempuh untuk sebahagia hari ni dear..:)

    along buke pe arini?

    ReplyDelete
  7. biaseLa kak..
    tp alhamdulillah..
    xpe..bsUsah2 dlu..bsenaG2 kmUdian kn =)

    smLm kT bUka pOse nasi lauk, ikan mSk lemak cili pd n dgiG msk halia ^-^

    ReplyDelete
  8. arelog:

    hehehe
    susah dulu baru kite tau ape itu senang syg..:)

    dapnyer buke..:)
    akak masak taucu,...goreng kangkung..;)

    soya harus ada..;p

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا