Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Thursday, August 20, 2009

SeSuATu TeNtanG paSiR daN baTu

lIHAT DAn DENgarkAN
SEBuah KISAh
PAsIR daN baTu

KiSAH iNI meneCERITaKAN tenTANg
DUa sahABAT
yAnG BERJalan melINtasi Gurun PASir

keTika DALAM perjALAnan ItU
merekA muLA bertenGkaR
Dan YANg satU menAMpar piPi sahabATnYA

yanG DiTAMpaR piPiNya HATiNya TERLuka
tApI tanPa berkata sepatah KATA pUn
DIA kemUDIAN menULis DI pasIR;

" HARI INI SAHABAT BAIKKU
MENAMPAR WAJAHKU"

MeREka MENERUskAN peRjalaNaN
SAMPai BERJUmPA sebUAH oAsiS
diMANA mereka MEMUTUSKan
uNTUk BEREHat DAN mandi

TeTAPI orANg YANg wajahNya DItamPAr
TerJAtuH di PASIR jERlUS daN MuLA tENggeLAM
TETapI sahABatNya BERJaya menYELaMAtKAnnYA

setELAH pUlIH keadaanNYA,
diA MenUlIS SebUAH kalImat
Di SeBuah BATu;

"HARI INI SAHABAT BAIKKU TELAH MENYELAMATKAN
NYAWAKU"

OrANg YaNg tELah meNampaR sAHABtNya
daN kemUdiAN MEnOLoNgNya
LALu BerTANya;

"SeTElaH akU meNAMpaR kaMu mENulIS di PASiR,
DAn sekaRANg KAMu MEnuLIS di BAtU
kEnapA BEgItU?"

saHaBat YanG dI tanYA menJAWAb;

''kEtiKA sESeoRAnG MENyaKItI
kITA haRUs MENuLIskanNYA di paSir;
suPAYA aNGIN dapaT mEMaAfKAN kiTA
DENgan MEniUpKANnYA leNYaP tanPA MEniNggALkan kesaN"
''TapI saaT oranG MElaKUkan KEbaiKKAn UntUk KIta;
KiTA HarUS menUliSNya Di BAtu;
SupAYA TIDAk aDA saTU anGiN pUn
YANg saNgGuP menGHAPuskan
iNGATAN IndAH iTu"

bELajaRlaH UnTuK menULiskAN
KepEdiHANmU di PAsIr
dAN menGukIR
pENgalaMAN baiKmU di BatU CAdaS

oRAng bIjak berkAtA

MeMERLuKAN WakTu sATU minIT
Untuk dapaT MENEMuKAN
SEsEOraNG yanG istimewa,
SATU jam UNTuK KitA menghArGAINya,
SatU harI untUk KiTA MENyUKAi DAN MENgasIhI

teTAPi memerlUkaN wAKtU
seUmur HiDuP
uNTUk MELuPAkanNya.

12 comments:

  1. tapi kal0 kita igt 0rg yg dh lupakan kita xguna jgk kn..
    :(

    ReplyDelete
  2. pergh! mamtop la cite ni.. menetes air mata wa..

    ReplyDelete
  3. betul tu dear..
    saya suke main tulis-tulis kat pasir.. tapi nak tulis kat batu nanti kena tangkap ngan DBKL huhuuu~

    ReplyDelete
  4. sha:

    ha dear..
    sometimes ada perkara yg perlu kite lupe harus kite lupakan..sesuatu yg menyakitkan sgt sakit untuk di pikirkan selalu..:)

    x salah mengingati sesuatu tp jgn sampai menyusahkan org lain..

    hak kite untuk mengingati dia tp jgn sampai menganggu sesiapa

    ReplyDelete
  5. iqa:

    tu da kire vandalisme tu kan?
    :)

    ReplyDelete
  6. lom penah tulis kt batu lagi .

    selamat menyambut ramadhan..dan selamat berpuasa..

    ReplyDelete
  7. citer yg terbaik utk hari nih..
    penuh makna...
    pasni kena cari pahat la nk pahat atas batu....

    ReplyDelete
  8. kak atty:

    heheheh
    pasni kena bawa lik batu dari air terjun nie
    :)

    selamat berpuasa kak

    ReplyDelete
  9. spec:

    ye ke?
    mekaseh..heheheh
    selamat berpuasa untuk kamu
    :)

    ReplyDelete
  10. very meaningful!

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا