Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Wednesday, August 5, 2009

SeLAmaT meNyaMBUt RAmaDHan


Assalamualaikum.
DiaM x Diam KiTE semUA bakaL menYAMbUt RAmadHAN kaN?da BERseDia kE SemUA?DA gaNTi APe Yg PERLu GANtI?hUrMMM tINGGaL beBErapa haRI je LAgi UntUk KE BUlaN raMADhaN KaN..x SaBAR nak tUnGgU HArI mUliA ni..:)

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan

"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu saya terlebih dahulu memohon maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja, moga-moga dapat memaafkan segala kesalahan saya. pada sesiapa sahaja kat luar sana yang terasa hati dengan kata-kata saya..saya minta maaf banyak2 kalau kamu sekalian terasa ke ape ke ya.. Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T,Insyaallah.

Semoga Bergembira Menyambut Ramadhan.

9 comments:

  1. ramadhan : kedatanganmu dinanti, pemergianmu ditangisi.. smoga kita semua masih berpeluang untuk berpuasa di bulan ramadhan dan menambahkan amal ibadan di bulan ramadhan pada tahun ini.

    ReplyDelete
  2. saya pun sama..even baru kenai mintak maaf iya..

    duit raya??

    ReplyDelete
  3. saya pun sama..even baru kenai mintak maaf iya..

    duit raya??

    ReplyDelete
  4. salam kenai :)

    semoga ramadhan ini lebih bermakna untuk kiter semua :)

    ReplyDelete
  5. Sama la ngan akak...

    nk ucap slmt tingkatkan ibadat...

    nnti raya dtg umah eh...akak bg duit raya...

    pada sape2 yg nak duit raya tu...silalah dtg umah..kat Skudai jek...tak jauh pun..

    ReplyDelete
  6. mau pose..tak sabar~

    hehehe~

    eh kak, kata mau belanja hadiah konvo? mana? hahahaha~

    ReplyDelete
  7. tak sangka kejap je kan nak puasa dah.. semoga bulan ramadhan ini memberi kita keinsafan dan keberkatan buat kita semua.

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا