Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, March 9, 2010

BUAt MaMa

salam
selamat malam semua..im just home..penat ke?nope..penat xde dlm diari saya 5 arini..ulang alik ke shah alam is not a big deal..orang kesayangan saya bertarung dengan nyawa...bersama dia tu yang paling utama sekarang!!!
yup..arini ari ke 2 ninie on leave!!!mama masuk hospital again..;(..but dis is the worst ever in her life..banyak sungguh dugaan yg allah beri pada mama..arini hari ke 5 mama di I.C.U..tapi dia kuat!!!aku tau mama manusia paling kuat dan paling hebat yang aku kenal di muka bumi nie..
ahhhhhhhhhhhh nak taip ni bleh buat aku berlinang air mata..sungguh aku x betah melihat dia terlantar sakit..kalau aku punye kuasa untuk tukarkan sakit dia pada aku seumur hidup ini aku rela ya allah...kau sembuhkan laa ibu ku ya allah...

terlalu banyak dugaan hidupnyer..tapi dia tabah!!!terlalu tabah..imannyer kuat..sabarnya tinggi berjuang demi anak2 dan keluarga..harapannya menggunung!!!aku tau..dari sinar mata aku tau dia mengharapkan sembuh..sakit di simpan dalam diri supaya kami x risau di sini...;(


dia manusia paling kuat!!!paling tabah..aku BANGGA punyer ibu semulia dia..setabah dia..kau lindungi laa ibu ku ya allah..kau berikanlah dia kakuatan dan ketabahan dlm menghadapi dugaan duniamu ini ya allah..

KAU boleh ke jadi AKU???????
bila mana ibu mu bertarung nyawa di bilik bedah 4 kali dalam 2 bulan???
kau boleh kesimpan air mata tatkala yang dtg melawat memberi kata2 semangat buat dia..aku mampu menyorok muka..aku mampu tenggelamkan air mata..tp aku x kuat tatkala malam melabuhkan tirainyer....;(

risau ku melebihi segalanya..bia hilang kerja..bia hilang segalanya..jgn kau ambil ibu ku ya allah..aku masih belom mampu dengan itu semua...;(..puas aku berendam air mata mendoakan kesejahteraan DIA....kabulkan doa2 ku ya allah...ampuni dosa2 ibuku ya allah...lindungi laa dia..sejahterakan dirinya...sembuhkan sakitnya ya allah..aku masih belom puas bersama dia...masih banyak janjiku buat dia..masih byk yang mahu aku berikan padanya....

arini balik pon lepas mama tido dan pagi2 esok akan ke sana semula..kata otak AKU PERLU KERJA tapi kata hati...AKU PERLU BERSAMA DIA DI SAMPINGNYA...alhamdulillah arini dia mampu bersuara...makan pun da lalu walaupun sepinggan jer..tghari sekali malam sebelom balik td sekali..:)..arini ada senyum di wajahnya..ada sinar di matanya...

arini dia minta kuar dari ICU!!!!!!
mcm penjara katanyer dlm nie..memang pon!!!!tp aku rela dia di situ kerna dia di jaga rapi di sini..terima kasih yg x terhingga buat mereka yg merawat mama..buat dr2 yang menjaga mama..aku harap esok mama makin pulih..makin indah senyum di wajahnya...:)

5 ari yang panjang aku rasakan minggu ini..semalam PLATLET mama jatuh mendadak!!!! 4!!!! dari yg normal sepatutnya 150,000...ya allah takutnya aku..risau aku tuhan je yang tau!!!tiub oksigen di pasangkan ke hidungnya...lena nya terganggu..dan paru2 nya di penuhi air lebih dari 3 suku paru2nya..itu yg menyebabkan sesak nafas dan terganggu lenanya..pucat wajahnya seperti kapas menambah bimbang di hati aku...menambah deras air mata di wajahKu...;(

semua yg dtg mendoakan mama..dan arini tok datang dari kampong..tidak tegar hati seorang ibu mendengar berita sakit anaknya kan??walaupun mama hanya menantu..lepas subuh mereka bertolak dari kampong..alhamdulillah zuhur td sampai dan terus melawat mama di hospital..sengaja kami sorokkan dari pengetahuan TOK supaya dia tidak risau tp hati ibu..hanya IBU yg mengerti gerak hati mereka...

KEMBAR ayah juga datang...jauh dari perlis...8 JAM PERJALANAN mereka sangat aku hargai...sekadar untuk melihat dan melawat saudara seipar mereka yg tidak sehat ini..mekaseh mak teh....along ucap terima kasih sgt9999999999999999999999999 sebab dtg lawat mama dari jauh!!!!!!

kedatangan mereka buat mama tersenyum dan aku tahu itu memberi semangat padanya untuk melawan sakitnya....terlalu ramai yang sayangkan mama...kehadiran mereka memberi bahagia padanya..walaupun tidak bersuara aku tahu dia bahagia..dirinya di sayangi dan di hargai!!!!terima kasih buat kawan2 pejabat yg dtg!!!!berpusu2 mereka ke shah alam..dengan sejambak bunga dan buah-buahan sgt aku hargai...kedatangan kalian memberi semangat pada aku...terima kasih kak alia..kak ina..cik azmi!!!!

aku cuma mampu berkata dan simpan air mata dari mengalir di depan mereka..aku x kuat!!! sumpah aku x kuat!!!!tapi MR.B kata aku kena kuat..sebab aku anak sulung!!!!depan dia air mata aku tumpah!!!!selaju air terjun tu aku rasa..mekaseh B SUDI PINJAMKAN SAYA BAHU...sudi LAPKAN AIR MATA DENGAN JEMARINYA...sudi MENDENGAR KESEDIHAN SAYA...MEKASEH B!!!!

"ALONG DAN ADIK2 SAYANG MAMA!!!!
CEPAT SEMBUH MA...

DOA KAMI SENTIASA BUAT MAMA....
YA ALLAH YA TUHANKU...SEMBUHKAN LAH IBU KAMI...JAUHKAN KESAKITAN DALAM DIRINYA...
BERIKAN KESABARAN DI HATINYA...BERIKAN KEKUATAN PADANYA DLM MENGHADAPI DUGAAN INI...AMIN"

9 comments:

  1. d0akan mama akak cepat sembuh jugak..insyaallah

    ReplyDelete
  2. Salam..
    Kak Ninie..smOga mama kak ninie cpat sembuh ye..
    Yup..mama kak ninie memmg kuat n tabah..kt doa sama2 agar sihat dan sembuh ye..

    Kak ninie tabah n sabar ye kak..

    ReplyDelete
  3. semoga mama ninie cepat sembuh ..
    semoga ninie ..senantiasa tabah ..amin..

    ReplyDelete
  4. semoga segalanya akan kembali ceria seperti biasa

    ReplyDelete
  5. semoga mama cepat sembuh.
    nnt kuar blh masak2 n main ngn cucu.
    amin

    ReplyDelete
  6. kiter doakan mak awak oke ye yang..

    awak pun jaga diri tau...

    ReplyDelete
  7. walaupun hanya membaca, el dah rasa sedih....lagilah sha yg menanggungkan. el tahu sha tabah!

    ReplyDelete
  8. Dear Sha,

    All of us are supporting you at this most difficult time.

    My heart is with you and I send my biggest get well to your mom. I know your mom will beat this.

    Keep Strong

    With love, Anne

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا