Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Friday, January 7, 2011

dArI baKAl IsTeRi KAmu..;D

Wahai adam…
Siapapun engkau yang nantinya akan membawa sepotong sayap ku, dan menyatukan kembali potongan sayap yang sempat berkelana mencari sekeping hati, untuk mengisi dan menyatukan kembali kepingan hati yang belum sempurna. Ku yakin kau adalah insan pilihan yang disiapkan Allah untuk ku.

Meskipun orang-orang bilang ini belum nyata, namun azam ku kuat sepotong sayap itu adalah milikku.
Wahai adam…
Jika aku bisa menyulap diriku untuk menjadi sesuatu, maka aku akan menyulap engkau menjadi ayat suci dan menjadikan aku sebagai terjemahannya. Agar aku selalu bisa menemanimu dikala orang menyapa dan mengucilkanmu serta mampu memberikan kejelasan bagi yang belum memahamimu.

Wahai adam…..
Jika aku cinta mati kamu, dan engkau lebih cinta mati, dari pada aku. Maka aku juga akan mencintai mati. Agar kita bisa sama-sama mencintai mati. Meskipun kelihatan rapuh, namun engkau dan aku akan menjadi sosok yang tangguh.

Kita akan berjuang bersama, menjadikan kata pecundang menjadi pejuang.
Jika suatu saat nanti kepingan hatimu mulai kerkikis, bicaralah padaku. Agar aku dapat menutupnya kembali dengan kepingan hati yang aku punya.

Wahai adam……
Ceritakanlah padaku, jikalau engkau mulai merasa futur. Karena aku akan mencuba membantumu untuk mengingat_Nya. Jika aku salah menurutmu, jangan takut untuk mengingatkanku. Kerana aku bahagian dari tulang rusukmu.

Wahai adam…
Aku bukanlah makhluk yang sempurna di mata Allah dan dimata dunia
, tapi aku akan mencuba tuk menjadi sempurna dimatamu. Jika Allah mengatakan “isteri yang soleha adalah isteri yang patuh terhadap suaminya”, semoga sebutan itu bisa engkau berikan padaku.

Aku tidak akan mencintaimu karena kelebihanmu, tapi aku akan belajar juga mencintai kekuranganmu. Dan aku juga tidak akan menuntutmu untuk menjadi seperti yang aku inginkan, karena aku ingin mencintaimu seutuhnya dirimu. Bukan bahagian dari diriku yang aku tuntut untuk ada dalam dirimu. karena cinta itu manjadikan engkau menjadi dirimu, bukan menjadikan engkau seperti yang ku mau.

Wahai adam …
Jika engkau merasa lelah, akan ku berikan bahu ku untuk engkau jadikan sebagai tempat bersandar. Akan ku hapus air matamu hingga engkau terlelap. ku bacakan kitab suci untuk menghantarkan engkau dalam mimpi indahmu.

Aku ingin menjadi seperti AIsha, seorang istEri yang paling berjiwa mulia, dermawan, dan sabar dalam mengharungi kehidupan bersama Rasulullah, seperti Khadijah yang sangat dicintai Rasulullah dan seperti Fatimah yang dijadikan satu-satunya oleh Sayyidina Ali bin Abi Thalib.

Wahai adam…
Aku mencitaimu karena Allah.
Siapapun engkau, aku berharap engkau dapat menuntunku kejalan yang lebih baik. Kita akan menghadapi semua godaan dunia. Bersama berjuang untuk memperoleh derajat taqwa dimata Allah. Hingga menuju surga-Nya. .
Amien….

P/S:
sEMALAm DA sEttLE kaN SuRAT nIKAH DI
JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR
aLhamDuLiLLAh..
TuNggU dI Akad NikaH SAja
:)

23 comments:

  1. kak ninie, nnt klau dh sebok xsmpat nk update, soh sepupu update kan blog ea .. hehe

    ReplyDelete
  2. nice poem lah dear~ =)


    wah settle surat sudaa...kita ni kursus kawen pn lom pi..argh! @_@

    ReplyDelete
  3. sweet~
    d0akan rumahtangga sis kekal ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  4. n3 menarik utk di baca...

    (^^,)

    ReplyDelete
  5. semoga segalanya berjalan selancar2nya. Semoga dipermudahkan segala urusan..insyaAllah..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ye ninie,
    semoga semuanya berjalan lancar nanti .

    ReplyDelete
  7. Salam Ninie....

    Sayadah terima kad jemputan dari awak semalam... Insyallah saya akan datang pada 5 Feb di Kelana Jaya... Terima kasih sekali atas undangan tersebut... Hehehehe... Seronok bila ada lagi blogger yang nak bina masjid.... :)

    ReplyDelete
  8. zool..
    insyaallah dik...
    ape2 pon akn di update ya..:)
    hari bahagia kena kongsi sama2..:)

    ReplyDelete
  9. yana..tu laa perkara pertama ninie ngan b buat tau..kursus kawen..:)

    pegi sama2..best!!
    ;p

    ReplyDelete
  10. mekaseh mak su..:)
    jempot dtg tau yang..:)

    ReplyDelete
  11. insyaallah alona
    mudah mudahan..:)
    terima kasih..

    ReplyDelete
  12. insyaallah kak atty..;)
    mekaseh..

    ReplyDelete
  13. abg da dpt ke?
    yeah yeah..jempot dtg ye..suke bile blogger dtg..:)

    lg meriah kan..:)

    ReplyDelete
  14. tggu akad nikah? wowwwww..bestnyee..mesti gementar xsabar kan? hehe..smoga smua berjalan lancar sis..

    ReplyDelete
  15. hehehe
    sgt gementar da nie..:)
    tp relax je gak..hhahaha...

    insyaallah amin..semoga sume berjalan lancar..:)

    ReplyDelete
  16. u,dpt tak i anta address i kt email?

    ReplyDelete
  17. Aku tidak akan mencintaimu karena kelebihanmu, tapi aku akan belajar juga mencintai kekuranganmu.

    sedap ayt ni..hee.bmkna tol=)

    ReplyDelete
  18. cha..dpt da yang..:)
    mekaseh..already send it out to u..:)

    ReplyDelete
  19. nizz...i like it too..

    jgn kelebihan yang kt cari..sbb yg kurang itu perlu kite tambah dan tampah supaya ia bisa jd kelebihannya juga..:)

    ReplyDelete
  20. uuhh hebat tulisan ni.. hee~ dear nanti wedding qa datang side eskanda yee..

    ReplyDelete
  21. okeh sayang..:)
    yg tu dekat dgn kamu kan...cant wait to see u...:)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا