Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, January 4, 2011

hEaPy 6Th MoNtH aNNiVeRSArY


we have been engaged for 6 month & 1 day

;D

alhamdulillah..
semalam genap 6 bulan kami bertunangan
syukur masih di satukan TUHAN walau byk dugaan dan cabaran..

untuk DIA..
terima kasih atas cinta dan bahagia
terima kasih atas cinta kamu yang tiada lagi dua..:)
kerna kamu manusia yang penuh dengan rasa kasih dan cinta pada seorang wanita sahaja..
"kita tak tahu apa yang akan kita lalui di masa hadapan. kita juga tidak tahu apakah keputusan yang kita ambil itu adalah satu keputusan yang tepat. tidak semua yang kebetulan itu indah. kadangkala ada juga kebetulan itu satu titik permulaan pada keindahan. hidup tidak selalunya indah. begitu juga dengan kenangan. tidak semua kenangan masa lalu indah untuk dikenang. Ada juga yang meninggalkan kesedihan, kedukaan dan kekecewaan yang mendalam. yang indah harus di jadikan semangat. Yang hitam harus dijadikan teladan...
Begitu juga dengan cinta. Tdiak semua cinta itu manis. Tidak semua cinta itu bermula dengan jalan cerita yang menarik. Aada juga cinta yang hadir dari kebetulan, persengketaan dan penghinaan. Apa yang pasti, kita sebagai manusia, tidak harus terlalu membenci seseorang itu. Selalunya dar kebencianlah lahirnya sayang tanpa di duga..

Jika kita tahu apa yang berlaku di sebalik takdir Tuhan, sudah pasti hidup kita menjadi bosan. Tapi...perkara itu mustahil akan berlaku. Selagi nyawa hidup di dalam jasad, pasti cabaran dan dugaan selalu ada di samping kita. Begitu juga dengan cinta, cinta sukar untuk dipertahankan.

Dari cabaran, kita bisa mempertahan cinta.
Dari dugaan, kita bisa tahu kesetiaannya....."
SAYANG..
jika orang mengkritikmu maka bererti engkau telah melakukan hal-hal yang patut untuk diperhatikan atau di peringat. Dengan demikian dirimu sebenarnya telah melebihi mereka, baek dalam hal imu, harta, pangkat, atau kemuliaan.
kata mereka sayang..
jangan sampai kasih sayangmu kepada yang lain sekadar formaliti, kebencianmu terlalu berlebihan, hidupmu hanya bermegah-megah, ingatanmu lemah, dan tujuanmu berbuat baik hanya untuk mendapat pujian...:)

14 comments:

  1. semoga sentiasa bahagia hingga ke akhir hayat....

    ReplyDelete
  2. akak..idupni begitula..pnuh ngan mslah..kite perlu tempuh mslh itu,bkn lari dr mslh dan sma sekali jgn kite mcri mslh..akak smua itu dugaan..bg mngukuhkn lagi ikatan kalian berdua..ops,ayat bersastera lak..hee.moga berbahagia!=)

    ReplyDelete
  3. tahniah cik nini... moga rahmatNYA selalu bersama kamu & pasangan

    ReplyDelete
  4. semoga kekal sampai bila2
    insyaALLAH

    happy annys (^_^)

    ReplyDelete
  5. mekaseh erienz..:)
    insyaallah..saya doakan yg sama buat kamu.:)

    ReplyDelete
  6. nizz...:)
    btol tu yang..buat ape nak lari dari masalah kan..yg suke buat masalah dan mendatangkan masalah pada saya tu pk2 laa..ape yg kamu dpt..

    xde pekdahnyer cube nak rosakkan kami nie..:)

    terima kasih laaa byk2..syukur tuhan x satukan kamu dgn dia..ada baeknya..

    yg ada depan mata tu jaga sudah..

    ReplyDelete
  7. hye sweetheart..:)
    ninie doakan begitu buat kamu jga..:)

    ReplyDelete
  8. sweet ke wa??
    kamu lg sweet..hehe

    ReplyDelete
  9. ya...kenangan udah pun lepas kan....MAKA tak perlu laa UNTUK MENGENANG ngan apa yang da TERlepas tu kan....?jalan jer dgn KENYATAAN yang ader DIDEPAN mu skang deh....toksah la nak KENANG


    owang kelatan kat
    SEMUA SUDAH TERLAMBAT yerrr.....

    ReplyDelete
  10. hehhehe
    waa statement makan dalam nampak sayang...:)

    DENGAR X TU???
    tuan badan da kate ni..



    ya...kenangan udah pun lepas kan....MAKA tak perlu laa UNTUK MENGENANG ngan apa yang da TERlepas tu kan....?jalan jer dgn KENYATAAN yang ader DIDEPAN mu skang deh....toksah la nak KENANG


    owang kelatan kat
    SEMUA SUDAH TERLAMBAT yerrr.....

    ReplyDelete
  11. Yeker, eh bukn si Shah ker yg call si Hanem mse mlm dia nk nikah tuh?
    i n Ima saksinyer, loud speaker lg..:-)

    owang kelatan kat
    SEMUA SUDAH TERLAMBAT yerrr.....

    ReplyDelete
  12. salam kakak meiza.....oi....
    ni pehal lak ni jgn ckap kosong laa beb saper call saper...??

    n anem ask kakak ker datang sini???

    alaa kak baik pk kan masa depan akak lagi bagus,tak yah laa penat2 kan otak pak pasal aku ngan tunang aku ni,KAMI pun da nak KAWEN..baik akak pk hal akak,umur makin tambah bukan makin KURANG....dan aku tak kacau KOWANG,maka tak perlu laa kan...jgn sampai aku CARI...tak cukup tanah lak nak lari !!!!

    n buat TUANAG tersayang ku...jgn layan...fokus pada HARI PERKAWENAN kite jer...sebab lam hadis pun ader mengatakan...

    tiap pekara BAIK yang kiter nak buat mmg SETAN akan ggu kiter,DUGAAN

    SETAN da berjanji kan pada tuhan,yang dia akan GGU,HASUT,DENGKI n macam2 laa pada ANAK ADAM....
    maka mari kawan2 kiter sedekah kan AL-FATIHA pada roh meraka yang dengki ini...insyallah tuhan membuka kan hati meraka kejalan yang DIredhi amin.....

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا