Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Wednesday, December 10, 2008

CiNta Is LOVE ker?

sorry sis i take dis from u..;p
dis is written by my dearest lovely sweet sis of mine...;)
a beloved mummy to 2 lil prince...(",)



"Bila seseorang jatuh cinta ketika dia sedang berduka kerana kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti ubat khayal yang bertindak sementara sahaja dan kemudian akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu…kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.
Amat mudah untuk kita membuka pintu hati kepada seseorang tetapi teramat sukar untuk kita menutup kembali pintu hati kita kepadanya selepas itu.Betapa indahnya apabila kita mencinta seseorang walaupun dia tidak membalas kembali cinta kita. Tetapi betapa bencinya hati apabila seseorang begitu mencintai kita tetapi kita tidak menyukainya walau sebesar zarah pun. Fikirlah… perasaanya sama seperti perasaan kita… ingin mencintai walaupun tidak dicintai. Hormatilah perasaannya tetapi usahlah memberikan harapan.
CINTA adalah ibarat air. Kita sangat memerlukannya di dalam hidup namun jika ia ibarat air di lautan ia akan menjadi ombak yang akan mengumbang-ambingkan hidup kita, jika ia ibarat air di kutub utara-selatan maka ia akan menjadi ketulan ais yang membekukan kita, jika ia ibarat air sungai yang mengalir tenang maka ia akan berterusan menghanyutkan kita ke muara, jika ia ibarat air terjun maka akan terhempaslah kita berulang-ulang ke bawah, jika ia ibarat air tasik yang tenang membiru maka kita dalam diam akan menyimpan berjuta keladak di dasarnya. Maka jenis air manakah yang kita inginkan… Carilah mata air yang suci lagi murni…walaupun keluar sedikit demi sedikit tetapi akan melimpahi perigi dan menghilangkan kehausan kita dengan sekali teguk sahaja.
Biarlah kita menjadi cinta terakhir kepada seseorang kerana mungkin kita sudah terlambat untuk menjadi cinta pertamanya tetapi kita tidak akan pernah terlambat untuk menjadi cinta terakhirnya."

manusia gemar bercerita tentang CINTA bukan??sesuatu yang punyai perspektif yang berbeza dari kaca mata sesiapa saja yang punyainya bukan?aku juga punya cinta..dia juga punya cinta...mereka juga punya cinta di hatinya...;p

aku terpanggil untuk menulis ini ketika saja aku membaca kate2 dari kakakku ini..;p..my inspiration comes from her..how hard she try to make her family heapii..im heapy coz u r heapy now sis..if u read dis..;p

pabila kanak-kanak bercerita tentang cinta..cinta yang lahir di mata dan hati mereka adalah satu cinta yang tulus dan ikhlas.tanpa mengharapkan balasan atau memberikan harapan..cinta mereka cuma satu..aper yg di lihat di mata kasar mereka akan di dambakan di mulut2 kecil itu..kisah cinta ibu dan ayah mereka barangkali..;)..pada mereka cinta itu umpama memberi tanpa perlu meminta kembali..

dis might be how kids define their love :

"When someone loves you, the way they say your name is different.
You just know that your name is safe in their mouth."
- Billy - age 4

Love is what makes you smile when you're tired."
- Terri - age 4

"Love is when my mommy makes coffee for my daddy and she takes a sip before giving it to him, to make sure the taste is OK."
- Danny - age 7

"Love is when you go out to eat and give somebody most of your French fries without making them give you any of theirs."
- Chrissy - age 6

see??betapa cerdiknya kanak-kanak zaman ini..;p.they made me smile all da times..;)

so how we, the elder people define LoVe??what about you??n how about me?do i expect higher level of expectation in lOvE???To love and to be loved is one thing, to accept every single thing bout him or her..isn't it?love cannot be define dear..
love is something you have to define yourself...but i would define as having amazing times with them and then when you get home you seriously cannot stop smiling.

the major butterflys or weird feeling in your stomache is a pretty big sign to..

when your mother dun mind to clean u up when u pee in ur pants, THAT IS LOVE.
when ur parent dun mind to wake up in the middle of the night bcoz u r crying out loud, THAT IS LOVE.
to love someone is to accept the person in their worst condition ever!
when u can do that, u'll know what exactly LOVE is.

Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

Immature love says: 'I love you because I need you.' Mature love says 'I need you because I love you.'

Loving is not just looking at each other, it's looking in the same direction.

I like not only to be loved, but to be told I am loved.

You cannot be lonely if you like the person you're alone with.

Come live with me, and be my love, And we will some new pleasures prove, Of golden sands, and crystal brooks, With silken lines, and silver hooks.

Love is life. And if you miss love, you miss life.

Who so loves believes the impossible.

The best proof of love is trust.

When love is not madness, it is not love.

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within.

Love is the beauty of the soul.

Love is composed of a single soul inhabiting two bodies.

so find ur true love in dis life..;p
life comes one..
n live it to the fullest..;)

4 comments:

  1. cinta.. kadang sukar utk diduga..

    kadang terlalu sukar utk di fahami..

    kadang perkara yg mudah sekelip mate menjadi sukar.. begitu juga sebaliknye..

    misteri c.i.n.t.a

    ReplyDelete
  2. wei..aku ada cadangan la ..apa kata ang tulis pasai Tanah Runtuh kat Bkt Antarabangsa pulek..mesti ramai nak baca..coz tu kan latest newz skang..??cam na?? ada berani??hehe

    ReplyDelete
  3. pandai budak2 kecik tu cakap pasal bercinta ek. hehehe manusia ni lagi besor lagi mcm bodo lak pasal cinta alahai.

    ReplyDelete
  4. itu laa to
    lagi pandai anak2 nie berbicara..;p
    cinta yg kiter nampak cinta pada hart, pangkat dan darjat..

    cinta anak2 nie cinta yg simple dan menyenangkan hati mereka jer..;)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا