Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, December 16, 2008

mElakA bandar bERsEjARaH

salam..
hye..;p...lama aku x berblog...al -maklum ler cuti2 malaysia nie kan?lagi2 time2 cuti sekolah nie kan?inilah masanyer famili dapat berkumpul ramai2..;)

begini al-kisahnyer, semalam aku cuti..hehheee..MC actually..badan x sedap n penat sebenarnyer...last week memang aku jalan sakan..kater cuti kan?aku pun amek laa peluang nie g kemana saja aku suker..hahaha..lik keja friday tu b amek aku..g one utana jap cari contact lens aku..then g tgk movie jap..:)..hahhaa

sempat to layan "DAY THE EARTH STOOD STILL", such a very2 nice story to watch..we watching Premier one coz its da day for its 1st show..;)..best kan yang citer tue?hehhe..but The DAy aFTer ToMoRRow is still da best for me..;p



THE GENERAL IDEA

The synopsis for The Day The Earth Stood Still looks something like this: “Keanu Reeves tops this adaptation of the seminal 1951 sci-fi film The Day the Earth Stood Still with this 20th Century Fox production. Scott Derrickson (The Exorcism of Emily Rose) helms the story of an alien traveler, Klaatu (Reeves), who heads to Earth along with his bodyguard robot, Gort, to deliver a warning of planetary destruction if the people of the world fail to bring peace to their civilizations.

THE GOOD

Reeves was a solid fit for the character of Klaatu. Klaatu usually has that same sort of “where am I? This seems strange. Whoa.” disposition that Reeves usually portrays in most of his films. For this film, it’s just what he character called for and thus it worked for me.

The first 15 minutes of the movie were quite effective in getting the story up and running and creating a decent sense of mystery at the same time. Who was this visitor? What are his motives for being here in the first place? Why does he look like that dude from The Matrix?

THE BAD

The dialog in the film is pretty brutal. I understand why Klaatu’s dialog may be purposefully strange and offsetting (I mean after all he is an alien) but that didn’t explain why Connelly’s or Kathy Bates’ dialog (she plays the secretary of defense) had to be so painful to listen too.

This film could have very easily spiraled into some sort of environmental political message movie. It was pretty clear to me that the director didn’t want that to happen, and I’m glad he didn’t… but he tried so hard to make sure it didn’t come off as one that it left the “message” of the film feeling vague which made the movie lose some of its bite.

BUT OVERALL, The Day The Earth Stood Still ends up being an enjoyable in places / painful in places sort of movie with just enough enjoyable stuff that it’s sort of worth seeing, but enough painful stuff that you’d probably never suggest a friend go see it either. I ended up not minding it too much, but at the same time wouldn’t say I “liked” it either. Overall I give The Day The Earth Stood Still a 5 out of 10....;)

so, u watch it n u will knew it..;p..we enjoy watching it kan b?so sempat laa tgk movie sampai abes then g collect our picture there..g cuci gambar tadi, so nak tunggu siap we watch movie..heheheh..

so on Sunday, aku n famili went to Melaka..
yeah yeah..;p..im so heapy being here..why ek????hehhehe..coz its my dearie Hometown lor..haiyaaaaaaa....;)..aku x plan pun kemari..tghari tue jer juper Toll then terus dtg sini..unluckily it was raining all da way to Melaka...

risau gak kalau sampai melaka kang ujan lebat, cemana nak jalan2 kan?sampai di Banda Hilir,melaka dalam 4 lebeh daa...then g cari tempat makan dulu coz da lapar ler kan..hehehe..makan di Gerai Tradisional..ok laa sedap gak bg perut yang da menyanyi minta di isi nie kan...sampai2 jer kitorang park kat depan Menara Taming Sari...Menara Taming Sari merupakan menara pandang setinggi 110 meter yang terletak di Bandar Hilir, Melaka (bersebelahan Dataran Pahlawan). Menara ini dapat berputar 360 darjah untuk para pelawat melihat panorama Bandar Melaka secara keseluruhansuch a very beautiful place..last time aku dtg tempat ne x siap pun lagi..nak naik menara tue agak mahal laa dalam rm20 per head..tp aku x naik coz aku x nak naik..;)

pas makan kitorang walking along da street..g banda hilir..aku suke kat sini..mungkin kerana bangunan2 bersejarah yang masih ada...aku suka ke KOTA A'FAMOSA..mungkin kesan tinggalan sejarah ini masih kukuh dan cantik buat aku suka berada disni..x lepaskan kesempatan untuk naik beca jugak..hahaha..lama aku kepingin nak naik beca nie tau..;)..beca skang n beca dulu da lain..beca yang ader arini sumer da di hias cantik dan menarik..mana laa pelancong2 x amek kesempatan tuk naik kan?...;)..aper pun naik beca memnag best n fun giler..;)

dari dalam beca aku di bawa melewati Runtuhan Gereja Saint Paul..menarik sgt di sini..ramai ner orang jgn cakap laa kan..lagi2 cuti sekolah dan hujung minggunie kan?alhamdulillah hari x ujan sepanjang kami di sana..;)

hari da mula senja, tapi kami masih di sini...hasrat hati nak naik bot di sungai melaka..;p..kater b pandangan di malam hari cantik..jadi aku kesana..sambil menunggu kaunter di buka jam 7.45mlm, lepak2 laa di gerai yang ada..n ader satu game nie...aku rasa kat KL lum ader lagi orang main..WATER BALLOON..memang best giler..pening laa kalau x tahan berpusing dalam belon air tue..;)..da macam arwah hamster2 aku yang comel tu plak biler aku tgk orang masuk lam belon nie ha..hahahaha.

MELAKA RIVER CRUISE..memang happening waktu malam dengan lampu2 neon yang berwarna warni..;p..perjalanan bot mengambil masa 45 minit...lama kan?best ar..aku paling suke menyusuri sungai..;p

kami di bawa melalui terusan sepanjang 9 km itu dengan prlahan untuk mengambil gambar dan menikmati keindahan rumah-rumah Melaka di sepanjang sungai ini..memang menarik n memang lawa semuanyer..;)..kami menyusuri Perkampungan Moerten..Satu kawasan rumah yang didirikan di tebing sungai yang di hiasi dengan keindahan seni Rumah Melaka..buat aku INGIN untuk punya sebuah rumah kampung di sini...;)

Perjalanan semakin menyeronokkan dengan lampu2 yang berwarni warni nie tau..angin yang sepoi2..dengan bangunan2 sejarah yang pabila malam sangat indah di hiasai degan warna- warna yang menyerikan lagi sungai ini..semakin hilang gelora di kepala ku..;)..ahahhaa..mabuk laa aku naik bot nie...biler da belabuh seperti tak terpijak kaki di bumi..;p

Memang best di sini..x puas rasanya satu hari di sini, aku kan datang lagi..mungkin bermalam di sini barangkali..masih byk tempat yang perlu aku jelajahi di bandar bersejarah ini..;p..au masih belum ke EYES OF MELAKA..cuma sempat melihat dari dalam bot saja tadi..;)

aku juga belum masuk ke Jonker STREET..cuma berjalan melewatinyer saja tadi..;p..aku akan kembali nanti..yeh yeah..aku nak naik Menara Taming Sari plak nanti..heheheh..selamat tinggal MELAKA...;P...nanti saya datang lagi ek...;)





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا