Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, December 2, 2008

Keindahan Bulan...1 Disember 2008









lewat malam tadi sedang aku asyik melayan laptop ku di atas perbaringan..aku terima sms dari dia..;p..saper lagi?..bee saya laa..."YANg g Kuar tgK bUlan N bINtaNG..maCAM TeNgah sENyuM malAm niE..g tgK ek.."

AkU pUn BANgun LAlu KELuAR ke baLKonI rUMAH..MaLm niE maLAM YANg INdaH mUNGkIN..malAm YAng KELam DENgan SEJuk yanG menGGIGiT tUlanG...bULaN saBiT..

mUNgKIN iNI taNdAnYA HATi Ku SEDanG BerBUNga??
bUlaN X tERAng..TaPI bULAN TerSeNYUM PaDA kiTA malAm TAdi..CumA KITer x pErAsaN KaNnYer BARANgKALi..

Fenomena bulan senyum tanggal 01Dec2008 jam 20.30.
Keadaan bulan sabit yang diapit oleh dua butir bintang.
Subhanallah, inilah salah satu kebesaran Allah.
Setiap apa yang dikehendaki tak tercapai oleh akal manusia.

...

Lewat hari-hari yang berlalu ini, hujan terus turun mencurah-curah bagaikan butir-butir kaca di simbah. Bukan setakat di sini tetapi hampir di kesemua kawasan di dalam negara. Mengikut kajian geografi, ini adalah musim peralihan monsun.Mengikut kajian aku, hujan ini seperti ingin memberitahu sesuatu.

Hujan bukan sekadar air yang tergenang pecah dari kandungan awan gemawan. Hujan juga bukan sekadar titis-titis air berderai di udara. Hujan adalah perlambangan yang cukup mudah untuk menarik hati atau meruntun perasaan . Kerana hujan biasanya ditemani oleh angin kencang, guruh, kilat dan petir yang bergoncang yang boleh dilambangkan dengan kemarahan dan perasaan yang tidak tenteram. Hujan juga boleh turun dengan lembut bagaikan gerimis yang boleh dilambangkan sebagai satu kesedihan atau rasa duka yang panjang.

Hujan dan udara yang dingin adalah satu kejadian Tuhan yang mengundang pelbagai tafsiran.

Bagi aku, hujan membawa sejuta ketenangan.Menghimbau seribu kenangan.

Kini aku berdiri menghadap cermin yang penuh dengan titik-titik air dan lurutan hujan yang bagaikan satu lukisan kehidupan tergambar dihadapan.Pemandangan bangunan-bangunan yang berbalam di hadapan bagaikan menutup wajah realiti dan menghentikan detik waktu yang berjalan.

Aku teringat suatu waktu dahulu, dalam hujan-hujan begini. Dalam dingin dan berkabus.

Dan hujan masih belum berhenti. Hujan gugur menabur bakti. Hujan seakan-akan mengerti bahawa hidup ini bukanlah sekadar satu perjalanan. Hidup ini penuh dengan persimpangan dan persinggahan.

Pilihlah jalan yang terang. Tanpa hujan, tanpa kabus kelam.

2 comments:

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا