Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Thursday, January 29, 2009

HiDuP aDaLAh suATu PeRjaLAnaN


...

...not a destination.
indeed.

Betapa mimpi bukan hanya untuk anak-anak belasan.

...dan hidup ini adalah satu perjalanan, bukan suatu perhentian.
perjalanan yang panjang.

diam x diam..kini tahun nie aku melangkah ke satu usia lagi..da 25 rupanyer kau yer..hehehe..tua ker?x laa...muda jer...hahaha..perasan..bukan tak nak mengaku usia..tiada aper yang sempurna bila di injak usia..terpulang pada mereka2 yang meratapi peningkatan usia2 kan?

aku?xder masalah laa tua atau muda..yang penting usaha untuk mrubah dari yang buruk kepada yang baek..sempuna ker?xder ape yang sempurna...walau kau rasa diriMu sempurna..tidak mungkin laa...manusia..xkan mudah puas hati dengan aper terbentang di depan mata..x kan pernah cukup dengan ape yang ada..;)..betulkan?

mati x kenal usia..kau tua? aku muda? mati tetap kan jemput kiter..walau di peulusuk mana pun kau berada..;p..diam x diam tahun nie da 8 tahun kau dan dia..kenangan tetap kenangan..bila laku fikirkan semula..kadang2 aku terdiam..kadang2 aku terkesima dengan segala perbuatannya pada aku satu ketika dulu..;)

hehehe..bila aku pandang warkah itu..aku teringat sesuatu..biler terpandang gambar itu..aku tetiber jadi rindu..rindu pada waktu dulu..rindu pada saat aku mula terpandang mata itu..;)..pada tika aku terlihat senyuman itu..senyum yang menyejukkan hati aku..mata yang memeberi rindu untuk aku..;p

lama da rupanyer kami bersama..dari zaman remaja ku sampai remajaku lagi kini..hahahah..remaja ker saya??hehehe..saper sangka aku yang dulu pernah meninggalkan dia tanpa berita...tanpa kata pasti kini masih lagi di sini bertakhta di hatiya..berada dekat di jiwanya..mungkin kau sekadar bersendirian??berfikir sekadar untuk memujuk hati sendiri??

aku pernah bicarakan pada hati 7 tahun yang lalu agar jangan terbang terlalu tinggi..yaa aku pernaha ajari hati ku agar jadi begitu..dan kesannya??aku menjadi aku yang hari ini kerna aku percaya takdir tuhan tiada siapa yang dapat menyangkalnyer bukan??

perjalanan waktu membuat aku membuka minda lantas aku bukakan pintu hati ku untukNya..buat kali yang kedua..walau aku pernah di sakiti..walau aku pernah digantung x bertali..tp tali yang mengikatku Kukuh..kuat...dan liat untuk meninggalkan ku kerna tanpa dia ketahui..dia kembali padaku lagi..;)

aku rindu saat kami mula bertemu..saat kepulanganku di tunggu di sentral market..pertemuan kami hanya 2 minggu sekali..x pun sebulan sekali..tiada kelahi dalam diari perhubungan kami dulu..mungkin masa terluang yang singkat kami manfaatkan dengan betul..;p..bukan takdir yang memisahkan kami dulu..tp manusia2 yang tidak kenal erti perhubungan persahabatan dan kesetiaan yang menutup hati kami..tp Tuhan sentiasa bersamaKu...walau di mana walau ape jua keadaan ku satu ketika dulu..dia untukKu..

walau selama mana dia pergi dulu..walau sekuat mana hatinya untuk meninggalkan aku..aku tau..dia milikKu..;)..di sini kami masih berdiri...meniti hari2 pasti..ke satu jalan yang hakiki satu hari nanti..kesabaranKu masis utuh,..bukan gunung yang ku daki..bukan laut yang ku selami..tapi sekeping hati suci..

5 comments:

  1. ecewahhh..jiwangnyeee ko!mwahhhhhh;)

    love,
    amoi

    ReplyDelete
  2. hahahaha..

    malu aku moi...;p
    welcome babe...

    love u too,
    hehehe...('',)

    ReplyDelete
  3. salam, blogwalking.. menumpang membaca ya..

    agree ur idea, u write well..

    ReplyDelete
  4. she sembilan puluh:

    mekaseh ye..;p
    saya menulis suker2 jer..hehehe..
    mekaseh ye sudi baca..;)

    kueh bakar:

    thanks!!

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا