Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Monday, October 4, 2010

BUAT DIRINYA YANG ISTIMEWA..

selalu aku diajukan soalan sebegini oleh kengkawan...bersediakah aku untuk melangkah ke alam perkahwinan...memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri...menguruskan rumah tangga...menjaga maruah n kehormatan suami...berjauhan dengan kaum keluarga...hurmmm~ bersediakah aku..?? n mampukah aku..??

soalan yang terlalu subjektif n peribadi untuk aku jawab...n aku rasa, untuk orang lain jugak...bagi aku, perkahwinan bukan hanya kerana nafsu semata2...atau untuk aku 'mengikat' si dia...ataupun si dia 'mengikat' aku...selain daripada tuntutan agama n untuk mengelakkan perkara2 yang xsepatutnya...aku pun punya alasan tersendiri...bile ditanya semula adakah aku bersedia untuk digelar isteri...jawapan aku ialah YA~

walaupun 8 tahun bercinta penuh liku...setiap hari bergaduh n berbaik,
dah menjadi rutin...mungkin betul cakap mama n kengkawan aku...
jodoh kami kuat...
alhamdulillah~ itu yang aku doakan...
die adalah cinta pertama n juga cinta terakhir aku...
tamat segala cerita spekulasi aku selepas ini...hehehe~

sejak akhir2 nie aku rajin mencari info2 tentang alam perkahwinan di internet n majalah2...sebagai persediaan untuk diri aku bergelar sang isteri...belajar dan terus belajar memperbaiki kelemahan diri...
4 bulan lagi..
pejam celik pejam celik aku rasa waktu semakin menghampiri..banyak tanda tanya dan persoalan bermain dalam diri waktu ini..mampu kah aku?bersediakah aku??..insyaallah aku DIJALAN ALLAH dalam melayari cerita hidup yang baru..aku masih punya waktu untuk mengenali lelaki bakal suamiku ini..di mana hatinya..ape pendiriannya..mempelajari setiap keinginannya..setiap kesenangan dan kesusahannya..mengingati setiap yang di sukai dan menjauhi yang di bencinya..SIAPAKAH DIRINYA yang harus ku jaga hatinya dan hiasi malam2nya dengan cahaya dan cinta..
pada aku kawen bukan untuk sehari..dipanjangkan umur dan di murahkan rezeki aku mahu bersama dia sehingga jasad aku di kembalikan ke bumi..lepas ni no more nightmare!!!no more gurls day out without kebenaran dari suami..aku mencari REDHAnya..yang membimbing aku ke jalan syurga..yang membawa aku melayari hari2 penoh bahagia dan ceritera kasih dan cinta.. yang memandang aku dengan kasih yang selamanya..yang menerima kekurangan dan kelebihan seadanya..

DIA lelaki yang ku cari..pembimbing hidup dan mati..tak mungkin ada pengganti apetah lg menduakan mereka yang bergelar SUAMI bukan..nauzubillah aku tidak mahu menjadi wanita penghuni neraka..dengan membayangkan lelaki lain sahaja anda sudah mencalit dosa apetah lg dengan perkara yang tidak sepatutnya kan..kerana dengan mendapat redha suami aku mencipta jalan ke syurgaNYA..
bersediakah anda meninggalkan jejak -jejak hitam dan rona-rona hitam yang pernah singgah dalam kisah anda??ibarat bayi yang dilahirkan seperti kain putih..aku juga mahu perkahwinan aku membuka ruang dan ikatan untuk aku membaiki diri dan menyucikan hati..ikatan yang HALAL yang diredhai ALLAH dan seluruh pelusuk bumi dan makhluk2NYA..
Dia
SHAH ESKANDA
yang ku pilih menjadi bakal suamiku
pembimbing hidup ku
pelita hati penerang jiwa ini
yang sentiasa meletakkan aku di hatinya
sentiasa dekat di sisinya

Aku
yang terkadang penuh khilaf dan prasangka
yang degil dan keras kepala
yang sentiasa cintakan dia
yang selalu perlukan dirinya

I LOVE YOU SAYANG

7 comments:

  1. semoga kekal selamanya dan diredaiNYa

    ReplyDelete
  2. hi finee..

    amin..
    moga dia yang terbaik buat kamu:)
    takmo gado2 na>>
    senyum sokmo
    biasalah dugaan bercinta..kalo jodoh tak kemana..tul kata org tua2

    owh..feel free to join us nanti oke.pasni leh la kita sume jalan2, sopink2 sama2..ok gak idea shah tu...so, welcome to the club:)

    tc..

    ReplyDelete
  3. tenkiu...tenkiu....tenkiu.....
    pecah da kerusi opiz ni aku mengembang kena puji....

    harap apa yang dikata,di impikan tu semua berjalan dengan lancar n dilaku kan laa si SANG ISTERI ku nii kan
    hehehehehhehe

    ReplyDelete
  4. terima kasih sue..:)
    amin insyaallah..

    ReplyDelete
  5. B

    ye..insyaallah yang..sama2 kita layari mahligai yang kite ciptakan berdua tanpa gangguan..:)

    semoga kasih kite di redha allah swt..dilindungi dan di pelihara dari mereka2 yang cube merosakkan..

    amin..

    ReplyDelete
  6. Kak Ninie, tahniah ye..
    Kt doakan kak ninie akan kekal bahagia hingga ke akhir hayat..amin

    ^_^

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا