Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Friday, October 29, 2010

pada kamu yang bergelar sayang..;)

salam
kejap je jumaat da menjelma
waktu saat pantas bergerak saat ini ninie rasakan..
hujan
anugerah indah dari allah
hujan rahmat di pagi jumaat
lagi indah dapat berlengkar atas katil kan..heehhe
cik abang tgh lena
masuk keje petang laa katekan arini
beshhnya dia..moga mimpinya indah2 saje..
malam td kami dinner bersama di Kelana Jaya
lumrah makan pasti berdua
jalan mesti bersama..:)
alhamdulillah dia anugerah terindah
dari ALLAH
seseorang yang hadir tanpa aku pinta
yang aku kenali hanya ayah dan adik saja di suatu ketika
kini dia hadir memberi warna-warna pelangi yang indah..
dia buat aku jatuh cinta lagi
dengan kata-katanya pada ku sewaktu makan malam tadi..;)
begitu indah susunan kata
bg menghiasi kota minda dan jiwa saya
alhamdulillah ya allah
atas anugerah terindah ini..
pada kamu yang bergelar sayang
kata-kata ini buat aku terkenang dan mengenang segala tentang kamu..;D
memberi aku rasa betapa bahagianya miliki kamu
dikurniakan kamu..

Buka fikiran bermula satu cerita
Penuh liku serta rintangannya
Suatu hari akan tiba
Tanamkan kenyakinan
Tempuhi dengan kesabaran

Walaupun ada kesukaran
Melumpuhkan impian
Dugaan itu hanya sementara
Tanganilah dengan tabah

Walau hari silih berganti
Keringat tak memberikan erti
Nescaya ada sinarkan kembali
Sekali Lagi...
Disaat kamu ingin melepaskan seseorang….ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya..
Disaat kamu mulai tidak mencintainya…ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta kepadanya….
Disaat kamu mulai bosan dengannya…ingatlah selalu saat terindah bersamanya…..
Disaat kamu ingin menduakannya…bayangkan jika dia selalu setia kepadamu…
Begitupun Saat kamu ingin membohonginya…ingatlah disaat dia jujur kepadamu
Maka kamu akan merasakan arti dia keberadaannya untukmu….

Jangan sampai disaat dia telah tiada disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu….

Ketahuilah, bahwa segala Yang indah ddidunia ini hanya sementara
Yang abadi pun suatu saat hanyalah tinggal kenangan,

Dan Yang ikhlas hanya dari hati….
Yang tulus hanya dari sanubari….
Tidak mudah mencari sesuatu yang telah hilang
Tidak mudah mengejar sesuatu yang menjadi impian
Namun yg lebih susah mempertahankan yang ada
Karena walaupun saat ini tergenggam, suatu saat akan terlepas juga….

Ingatlah pada pepatah bijak,
“Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini”
Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif….
Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun itu, Saat kita terbangun semuanya sirna tak berbekas
Rumah mewah bagai istana, harta benda yang tak terhitung, kedudukan, dan jabatan yg luar biasa, namun…

Ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak bisa dibawanya pergi
Sehelai benang pun tak bisa dimiliki
Dan Apalagi yang mau diperebutkan??
Apalagi yang mau disombongkan??

Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
Jangan terlalu perhitungan dalam hal apapun
Jangan hanya mau menang sendiri dalam hal apapun
Jangan suka sakiti sesama apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita

Tiada Dendam Yang Tak Dapat Terhapus
Belajarlah tiada hari tanpa kasih
Selalu berlapang dada dan mengalah
Hidup ceria, bebas leluasa…

Tak ada yang tak bisa di ikhlaskan….
Tak ada sakit hati yang tak bisa dimaafkan
Begitupun juga, Tiada dendam yang tak bisa terhapus….
p/s;
DEnDAm bIsa TerhaPUs TeTAPi KESAnnYA tEtap aDA bUkaN..iBArat rUMAH YAnG di PAku
WAlaU pAKu Di BuANg..LuBANgNya TetAp WUjuD bUkaN..

4 comments:

  1. nnt sy pm akak ek..isyallah kalo xde aral mlintang akn sy usahakng ke kndri teman blogger ni..hehe.nk tgk 'kepada mu tersayang' tu..hehe.tgk bakal ketua fmly cik ninie

    ReplyDelete
  2. qib..:0

    bukan lagu bukan irama..
    tp kata2 dari sape tuan badan akak pon xtau..tp ayat dia makan dalam tuh..:)

    ReplyDelete
  3. muaz..:)

    hehehe
    insyaallah dik..
    jgn lupe tau pm akak..:)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا