Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Wednesday, October 27, 2010

kAlaU ikUt HATi NAK YanG inI..;D

KEMERIAHAN majlis perkahwinan tidak sempurna jika tetamu yang datang hanya pulang dengan tangan kosong. Sebagai tanda ingatan, biasanya keluarga mempelai akan membekalkan tetamu dengan cenderamata pelbagai gaya, tetapi kebanyakannya masih menitipkan bunga telur untuk dijadikan kenang-kenangan.

Perubahan masa turut mengubah reka bentuk bunga telur pada masa ini yang ada kalanya diisi dengan haruman bunga potpouri atau gula-gula. Bunga telur jika dikumpulkan dalam jumlah yang banyak dan diletakkan di atas pahar pula dikenali sebagai bunga pahar.
paling shaye suke yang BUNGA SONGKET nie..pada ninie nampak eksklusif dan tradisional sket..:)..hehehe..nampak melayu nyer kat sini..cantik plak tue design bunga dia kan..:) mesti nak buat pon makan masa agaknyer kan..;D


Lebih istimewa, bunga telur bukan saja dijadikan sebagai tanda kenangan kepada tetamu yang hadir untuk dibawa pulang, malah ia menjadi barang perhiasan paling sinonim yang digubah menarik di atas pahar dan diletakkan di kiri kanan pelamin.

yang bawah ni BUNGA STOKIN..:)
stokin pon leh di jadikan bunga beb..jangan x tau ye..hehehe
memang sweet n comel kalau di buat tangan yang pakar sebab akalu x pakar nanti stokin ni x tegang n nampak x halus pembuatannya..

yang ni shaye berkenan di mata dan di hati juge..:)

Mengikut adat, individu yang merenjis pengantin sebagai tanda merestui perkahwinan itu akan diberikan bunga telur yang diambil daripada pahar kerana rekaan bunga pahar ini lebih eksklusif dan menarik berbanding bunga telur biasa.


yang ni BUNGA DIP..nak buat nampak senang tp perlu teliti..tapi cumanya ninie x minat sangat dengan bunga dip nie..hehehe..nape ntah..x berkenan di mata..:)

so b2b luar sana..korang buat bunga telur yang cemana ye?kongsi2 laa ye..:)

5 comments:

  1. i pandai buat bunga stokin tuh. if nk tempah boleh je:) boleh bg harga kawan2:)

    ReplyDelete
  2. hehehe membazir adalah amalan syaiiiitoonnn ni roo jim yang....
    :)

    ReplyDelete
  3. hajar pandai buat ??
    wahhh bagusnyer..kalau ninie silap2 stokin tu jd sarung tangan nanti..ehhehe

    memang tangan x berbedong shaye nie..:)

    ReplyDelete
  4. B..
    ehhehehe
    sekali seumur idop kawen yang pe salahnya..:)


    heheheh

    ReplyDelete
  5. haritu masa g wedding expo dekat pusat kraftangan tu....elya jatuh cinta dgn bunga2 telur yg dibuat drpd daun....
    kata vendor tu, daun2 akan dikeringkan untuk dibuat bunga telur tu....cantik sgttt.....
    tapi dh puas cr dekat KL ni, tak jmpeee punnnn

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا