Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Friday, October 30, 2009

kAMu SEDAnG mImPi Apa tu Ye...:D

Mimpi itu bukanlah hal yang asing lagi untuk kita manusia. Kadang-kadang, sehabis bangun tidur, kita selalu berusaha mengingat-ingat, “tadi saya mimpi apa ya?”. Banyak orang bilang “Saya tak mimpi apa2″. Siapa bilang kamu itu tak mimpi apa2?

Mimpi itu sebenarnya semua bayangan, pikiran, dan emosi yang kamu alami selama tidur. Mimpi itu bisa benar2 nyata atau benar2 samar-samar; mungkin juga penuh dengan gambar2 yang menyenangkan maupun mimpi buruk yang kamu tak bisa lupa seumur hidup; ada juga yang jelas dan mudah dimengerti, ada juga yang benar2 membingungkan dan tidak masuk akal.

Jadi, selama kalian tidur, sebenarnya semua bayangan, pikiran, dan emosi tidak begitu saja berhenti. Semua itu tetap jalan, tapi memang banyak orang tidak mengingat mimpinya.

Kenapa ya kita mimpi? Banyak teori2 yang sudah muncul tapi belom ada satu kesepakatan kenapa kita mimpi. Ada yang bilang kalau mimpi itu sebenarnya penting untuk mental, emosi, dan fisik kita. Mimpi bisa mengurangi stress, membantu regenerasi sel2 tubuh, dan membantu mengatasi trauma2.

Jadi "isi" mimpi kamu berasal dari sesuatu yang mempengaruhi kamu sementara kamu sedang tidur (kamu merasa kedinginan, suara gaduh, perasaan tidak nyaman, dan sebagainya) dan mimpi itu juga dapat menggunakan pengalaman-pengalam an lampau kamu dan dorongan-dorongan dan minat-minat yang kamu miliki sekarang. Inilah sebabnya mengapa anak-anak yang masih sangat kecil mungkin bermimpi tentang tukang sihir dan peri, anak-anak yang lebih besar bermimpi tentang ujian-ujian di sekolah, orang-orang yang lapar bermimpi tentang makanan, prajurit-prajurit yang rindu kampung halaman bermimpi tentang keluarga mereka, dan para narapidana bermimpi tentang kebebasan.

hehehe..kamu mimpi ape malam td?mimpi orang yg tersayang ke??ke mimpi soalan exams nie ha..:)..ape2 pon ninie harap mimpi kalian mimpi yang indah2 belaka ok..;p

sok da weekends..ape plan ni?ke mana2 ke?ada wedding ke lagi???selamat berhujung minggu ye buat semua..musim2 ujan ni jaga diri dan berhati2 ketika memandu tau...;p

11 comments:

  1. kadang2 kita rasa malam tdkita macam x mimpi.. tp sebenarnya ada mimpi tu.. he he he..

    satu lagi.. aku selalu gak.. mimpi dalam mimipi.. ekekekek

    ReplyDelete
  2. biaseY kT asik lupa je kT mimpi ape..huhu..
    tp mLm td..kT mimpi mkn mCm2 jenis ais kream..haha!!
    mCm truja je sb dpt remind blik mimpi ape mLm td..

    sb ble pk blik biaseY kT mimpi ape..kT memg xigt..

    sOk nk jmpe tunaG baru blik dari kursUs..n bln nov ada dua my frenz kawin =)

    ReplyDelete
  3. kdg2 bila bgun...da x igt da mimpi ap...hu3

    ReplyDelete
  4. aku selalu bermimpi.. apabila bangun ku lupa mimpuku itu... tetapi kejadian harian banyak berlaku seperti dalam mimpiku cuma bila kejadian itu berlaku, aku terus teringat..ohhh..aku pernah mimpi seperti ini....

    ReplyDelete
  5. hurm mimpi eh?
    aku kan dah lama tak mimpi.. aku letih la. serius takleh nak mimpi flat out!!

    weekend aku tak buat apa2 pow aku kerja jer aku kerja kerja kerja kerja!

    ReplyDelete
  6. malam tadi i mimpi i mengorat org kat tepi padang..time 2 i ngah training olahrage...dalam mimpi lah kan..haha..

    seronok mimpi mengorat org hensem...weee~~

    ReplyDelete
  7. ninie
    spec mimpi angah smlm...
    kim slam kat dia k...
    :)

    ReplyDelete
  8. mimpi yg lepas xnk ingat dh.tp mlm ni mau mimpi2 indah. :) selamat berhujung minggu juge.

    ReplyDelete
  9. mimpi di siang hari tak menjadi
    mimpi di malam hari mengundang gundah di hati
    mimpi di hujung pagi alamat pie kerja tak godok gigi

    pakcik mimpi selalunya ngeri

    ReplyDelete
  10. Hi,aslmkm.
    Tq 4 following.
    Maaf la .. Pak Caq kekadang tak berapa perasaan. Jengah-jengah la Pak Caq selalu dan ingatkan Pak Caq ya!
    Dalam usia Pak Caq dah tak mimpi2 lg la kut :)

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا