Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, October 6, 2009

SeMuaNya teNtaNg HATI

"Nah, ambil benda ni. Apa ni? Hati aku Hati kau? Hmm.. Kenapa kau sudikasi pada aku? Sebab kau sebahagian dari aku. Kau lebih dari seorangkawan. Terima kasih. Ianya bererti. Aku terlalu menghargainya. Oh yeke? Tapi maaf, untuk apa? Sebab. Aku tak beri sepenuhnya. Cumasebahagian sahaja.

Maksud kau. Aku pernah beri pada orang lainjuga, tapi aku tak pernah beri kesemuanya. Aku takut aku tiada hatiuntuk diri sendiri. Mungkin aku takut, ia tak dijaga sebaiknya. Iabukan seperti barang lain seperti duit, permata dan sebagainya. Iapenuh mistik, ada keajaiban tersendiri. Mistik? Kelakar bunyinya.Mungkin, tapi itu realitinya. Ia berubah mengikut rentak hidup kau.Rentak perasaan orang yang aku beri.

Jika dia ikhlas, hati iniakan indah dan bersinar. Tapi, jika dia mempersiakannya, hati ini akanmalap. Mungkin akan terus mati untuknya. Ia bukan benda percuma. Hatiini diberi hanya kepada insan yang terpilih. Insan istimewa. Dan kausalah seorang daripada nya, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.Aku insan terpilih? Ya, kau terpilih. Hati ini sering bertukar-tukarmengikut perasaan org yang diberikan. Ia terlalu sensitif. Tapi iacukup kebal dan kental pada musuh aku. "Musuh", mungkin terlalu kejamuntuk aku memperkatakan tentang mereka. Ia tak berubah-berubah sepertiyang terjadi jika ia diberi kepada orang istimewa.

Hati akuhanya tinggal sebahagian sahaja. Ada org yang tak pernahmemulangkannya, walaupun aku hanya pinjamkan sekejap. Ada yangpulangkan dengan penuh kelukaan. Ada yang sudi beri sebahagiaan hatinyapula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia adanilai tersendiri. Setiapnya terlalu mistik! Cuma satu yang kau takmengerti. Sekali ia terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya. Adakalanya, mengambil masa yang lama.

Dan bila tiba sesuatu yangtak diingini, mungkin pemilik hati itu akan menyendiri seketika,sehingga hatinya pulih seperti sediakala. Hati yang diberi ini bukanuntuk suka-suka. Ia lahir atas satu kepercayaan. Dari situ,wujudlahkasih sayang. Jika hilang rasa percaya itu, maka sukar untuk hati itukembali indah."

"Ada waktunya, sepi menjadi lebih indah kerana di saat itu kita ada ruang untuk mengingati, merindui."

"Usah sangka kereta jenama paling mahal tidak memberikan masalah. Adakalanya meragam juga. Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidakmembahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

"Usah sangka apa yang belum kita miliki janji pada kebahagiaan kita.Ada kalanya setelah kita miliki itulah punca masalah kita. Jangansangka semua yang cerah kekal cerah sampai bila-bila, ada kalanyamenjadi hitam dan menyusahkan."

"Selalu kita menyangka yang di tangan orang indah dan menawan; apa yang di tangan sendiri sentiasa kedam. Selalu kita meletakkan impian yangmuluk-muluk pada kepunyaan orang sedangkan orang turut terliur denganapa yang kita miliki."

WE BORN AT THE AGE OF ZERO
NOBODY REMEMBER WHEN WE ARE RIGHT
NOBODY FORGET WHEN WE ARE WRONG

fren can be an enemy in a mean way
An enemy can be a fren in a proper way

15 comments:

  1. kal0 hati dah luka ssh nak ubt blik dh kn...

    ReplyDelete
  2. oleh itu jangan diserahkan hati mu pada orang selain dari kamu yang menjaganya...derma hati tak apa ahaks

    ReplyDelete
  3. hhhehehhe
    sesi luahan je..

    tp hati ini sedang bahagia..:)

    ReplyDelete
  4. btol sha
    masa yg di ambil untuk baek mmg lama dik
    ;p

    ReplyDelete
  5. pernah terfikir mau derma hati ni mamai..:)

    hati saya saya yang jaga..;)
    insyaallah

    ReplyDelete
  6. memg btul tu..
    org kya tu xsmestiya ble bhagiakan kita.
    :0

    ReplyDelete
  7. nie citer dari hati ke hati ke he he.

    ReplyDelete
  8. Yup..betul..betul..betul..
    ape yg pntiG..kt perlu hargai stiap yg di anugerahkan pd kT semua kn..

    insyaallah stiap pGorbanan yg dilakukan akan dihadiahkan oleh hadiah yg xternilai pd suatu masa ^_^

    ReplyDelete
  9. oh. text yg senang mata ini untuk membaca..terima kasih..huhuu

    ReplyDelete
  10. ehehhe
    citer dari hati kecik ni caluk...

    balik nak makan cencalok ar
    hehehe

    lpa plak..:)

    ReplyDelete
  11. btol tu arelong..
    manusia yg sabar ni allah tu bg ganjarannyer..manusia yg x sabar ni yg menyesal kemudian hari nanti..;p

    ReplyDelete
  12. ye ke lili?
    hehehehe

    alamak maaf lee memberi kesusahan pada kamu tuk membaca ye dear..;p

    ReplyDelete
  13. kadang-kadang betul tapi semuanya bergantung pada keadaan jugak... kan, sha?

    ReplyDelete
  14. aah lynn..:)
    tgk keadaan dan timing laa beb...;p

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا