Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Wednesday, March 11, 2009

dOWN mEMoRy LANe

“Failure is the opportunity to begin again more intelligently.” - Henry Ford
salam
semalam, aku lik keje ngan bee..ada cerita yang ingin aku sampaikan disini..mungkin kamu tidak merasa perlu untuk bersama menghayatinya seperti aku..mungkin kerna kamu tidak kenali aku...mungkin kamu jua bukan siapa2 padaku dan diriku..tp dia sebahagian dari AKU..;)..dia pelengkap jiwa dan naluriKU..

semalam,
aku kesana..kemana?
aku ke MARA..bangunan MARA..
ape ada kat situ?mungkin itu yang bermain di fikiran kamu..;p
aku kesana mencari sesuatu bersama DIA dan di sana dia membuka cerita tentang bagaimana dia menjadi dia yang hari ini..mungkin itu yang ENGKAU tidak ketahui dulu..
betapa bertuahnya aku bersamanya dalam meniti hari yang membahagiakan kami kerna aku kenali dia sebagai dia bukan sebagai manusia yang lupe asal usul dan harga diri satu tika dulu..;)..kasihan...

alhamdulillah, dia menjadi semakin tabah..kerna tanpa MARA siapalah dia pada hari ini..menakjubkan bukan?kerna kite memang seharusnya berbangga dengan siapa dan mengapa kiter menjadi kiter hari ini..mungkin kekalutan masa lalu mendewasakan kite..hasutan dan ejekan manusia2 gampang dulu menyedarkan kiter sebelum kiter terus dibuai lena yang panjang..

ya Allah, betapa aku bersyukur aku bersamanya kini, mengejar cita2 dan harapan pasti, sesuatu yang hakiki yang bukan sekadar di canang di bibir2 manusia lupa diri..susah senang kami bersama..aku di bawa ke tempat dimana dia menggenggam sesuatu yang pasti yang mencorakkan masa depannya kini..;p..aku bangga kerna dia berjaya keluar dari manusia binasa itu..yang membuat dia alpa dalam mencari cinta..

tp akhirnya binasakan hidup dan dirinya..aku dan dia meniti jalan di kota metroplitan petang tadi..mengamati kehidupan manusia2 kota yang berkejaran dalam hujan..dalam kebingitan kenderaan..kami cuma berjalan kaki..berbekalkan secawan air..

dia kuat, dia tabah!!dalam mencorakkan masa depannyer..dia sentiasa tersenyum buat aku..dia sentiasa melihat mataku..bibir yang sentiasa meengukir senuym walau di hati TUHAN yang tau..

dia bawaku terbang dalam dunianya..dunia hakiki dan realiti!!mungkin kalian tidak pernah menjadi sepertinya..dan kau juga harus sedar!!!tanpanya suatu masa dulu SIAPA KAMU HARI INI!!sehingga jalan mendabik dada..

aku BENCI HIPOKRIT DAN PENIPU BESAR YANG SANGGUP MENGENEPIKAN KELUARGA SUATU MASA LALU SEMATA2 MENAGIH SIMPATI MANUSIA2 LALU LALANG..lantas tatkala BERJAYA MUNGKIN!! diri dikelilingi kelurga dan saudara mara..DIMANA MERKA DULU!!!DI MANA MEREKA TATKALA KAU MENYATAKAN YANG KAU SEBATANG KARA!!TIDAK PUNYA SAUDARA!!AKU BENCI MANUSIA2 BEGINI!!

syukur aku padaMU TUHAN kerna KAU JAUHKAN MANUSIA2 BEGINI DARI MENGHAMPIRI DIRIKU DAN DIRINYA..;)himpunkan kami ke jalanMU..sedarkan kami seawal yang mampu sebelum kami tersesat jauh dari landasanMU..AMIN...

banyak perubahan dalam dirinya sepanjang 2002 - 2009 aku bersamanya..dia bukan dia yang dulu yang senang di pijak kepalanya..aku bangga dia menjadi dirinya dan dia mendapat semahunya dlaam idup yang serba sederhana..aku bangga kerna dia berdiri setanding mereka2 bermulut gah di luar sana..kerna dia mampu lakukannya..tanpa segenggam IJAZAH dia juga berjaya dunia dan akiratnya insyallah..kerna aku yakin dia jujur dalam menjalani kehidupan sehariannya kini..alhamdulillah

biasakanlah bersikap jujur sekalipun di hadapanmu terlihat bahaya, sebab itu bukanlah bahaya tetapi bahagia. jauhilah kebohongan sekalipun di hadapanmu terlihat bahagia sebab itu bukanlah bahagia melainkan bahaya..

kami ke PASAR SENI dari BANGUNAN MARA, cari tempat untuk punch nama pada wallet bee..;p..sambil2 tu borak dan makan malam di sana..;)..makan kat Food Court..tp serius x sedap babe..tp sebabd da beli kena la habiskan..bee marah pembaziran ni..hehehe..bee had tom yam thai n aku makan sizzling mee yang x sedap langsung!!huhhh, bee yang abeskan..hehehee

balik ari ujan..lebat giler..terus kami ke Kelana Jaya, bee anta pulang dan terus ke tempat kerja..kawan bee da tunggu dia..;)

2 comments:

  1. aku sgt hormat pada lelaki yang rajin berusaha keras dan ingin maju dlm kehidupan. kamu bertuah memilikinya.

    nak susah bukan susah, nak senang bukan senang. ;)

    ReplyDelete
  2. i.am.belle:
    thanks belle..aku doakan kamu ketemu mereka yang bisa membahagiakan kamu..;)
    alhamdulillah kami bersama..

    memang bukan susah nak susah belle..lagi bukan senang nak senang..;p

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا