Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Tuesday, February 17, 2009

kUpanG gOreNG BlaCk pEppEr

Salam...
arini kiter blaja menu memasak ek..;p
hehhehe..
ok, ni menu aku malam td, bee bawa lik kupang dari kampung ahad lepas n malam tadi pas lik keje aku masak..hahaha..makan ramai2 ngan famili dak mok aku..

banyak gak bee bawa lik dari kampung...so mlm td kami bersantai mam seafood..hehehhe..


ini bahan2nya ok...;p
1. 3 ulas bawang merah
2. 2 ulas bawang putih
3. 2 batang serai
4. 2 helai daun kunyit
5. 4 sudu black pepper sos
6. garam secukup rasa...;p

so, bahan2 tu tumbuk sampai lumat, tapi serai cuma titikkan jer tau...then siat2 daun kunyit...tumis bahan2 sampai garing then masuk black pepper sos n campur air sikit bg berkuah sket...;P..sket jer..kang kering sangat plak kan...

goreng sampai kupang2 tu terbuka kulitnya n kita nampak isi dia da masak...;)
agak2 da masak, bolehla angkat dan then bleh laa dihidangkan panas2..sedap ooooooooooooo...;p..hehehhe

selamat mencuba!!!

thanks bee bawa lik dari kampung...

9 comments:

  1. sedapnya..kupang..anto skit.hah kat sini

    ReplyDelete
  2. wah sedapnya. kamu buat aku lapar tauuuu. huhuhu

    ReplyDelete
  3. hehhehe..
    dap tau...
    menjilat jari dak mok saya makan malam td...;p

    ReplyDelete
  4. nak banyak =D
    kwn sy ada nama kupang...

    ReplyDelete
  5. ab geldofg:
    da abes laa...ni dinner malam td...;p

    tepung gomak:
    kawan awak nama kupang?
    hehehe

    ReplyDelete
  6. hohhh..
    ada gak KUPANG goreng..
    ingat ke ade 2/3 kupang kucing jehh..
    ke 5 kupang ayer soya..
    hihihi..

    comeyy.. hihhi..
    layout la..
    ok..papai

    ReplyDelete
  7. Sedapnye.... kupang goreng... ni resepi siapa ni..??? boleh saya cuba..?? saya suka 'Lokan' sebab dia lagi besar.... macam yg saya makan tempoh hari masa kat Bagan Lalang....

    ReplyDelete
  8. ek?
    hehehhee...
    resipi dari mama...
    saya cube2 jer masak...
    hehehe...

    lokan x penah makan lagi...besar...takut..;p

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا