Buat SuAmI..

When we first met, I fell in love with you. I knew right then you were the only one for me. As time goes by, our love grows stronger still. You're the most amazing man I ever knew. The place I want to be is close to you. There’s ecstasy and peace in your embrace. I know that I can cope with what life brings as long as I wake up to see your face.Thank you my treasured and cherished love. Your loving and caring have made our marriage a blissful adventure of two! Thanks Love.

together forever til jannah

Daisypath Anniversary tickers

♥SoPhea AdriANNa♥

Lilypie Third Birthday tickers

♥sOpHEA aLEESya♥

Lilypie Second Birthday tickers
bila tiada yang baik untuk diucapkan.
maka diamlah.
itu lebih baik dari bicara yang sia-sia.

sama seperti berbicara,
bila tiada yang bermanfaat dan berfaedah untuk ditulis dan dikongsikan,
maka diamkanlah jemarimu.
sepi dari catatan.
itu lebih baik daripada menulis perkara yang sia-sia.

Monday, June 15, 2009

wAjibKAH KIte CeMbuRU waHAI SAhABAt-SAhabaT??

Cemburu dalah keperluan masa silam, masa kini dan masa depan. Mereka yang hilang rasa cemburu sudah hilang manisnya rasa memiliki.

Kita memang wajar berasa cemburu, patut rasa cemburu malah ada ketikanya wajib berasa cemburu..cemburu membuatkan Manusia terpelihara diri, memelihara diri dan berasa di pelihara ataupun di ambil peduli. Tanpa rasa cemburu kita lebih layak dipanggil BATANG KAYU sebab haiwan juga tahu berasa cemburu….:) Inikan pula Manusia yang dibekalkan ALLAH hati nurani.

Dari sudut psikologi, cemburu adalh motivasi untuk mencetuskan rasa mahu bersaing, mahu mengatasi, mahu ada apa yang orang lain ada..orang buat itu dia nak itu..orang buat ini dia pun nak ini juga..hai…manusia manusia…ITU POSITIF!!

Dalam Islam, suami di wajibkan cemburu terhadap isterinya, jika dia tidak berasa apa-apa walaupun jelas isterinya serong, dia dihukumkan dayus dan balasannya tidak masuk syurga.
Cemburu perlu ada, kerana itu antara lain bermaksud SAYANG. Membiarkan pasangan melakukan seenaknya tanpa kawalan bolehlah di istilahkan sebagai sudah tidak ambil peduli atau SUDAH TIDAK SAYANG..xkan setiap pasangan merelakankan pasangan mereka bertukar pasangan sewenangnya kan?ke hulu ke hilir bersama orang lain x kira siang atau malam bukan?

Demikian juga seorang isteri, wajar berasa cemburu terhadap suaminya. KalAu tak cemburu TAK NORMAL namanya..;)..hehehhe..rasa cemburu lelaki adalh lumrah tapi kalau sudah terlalu cemburu itu susah jadinya. Apalagi baru bertunang, belumlah ada apa2 tanggungan kalau hendak disuluh melalui hukum agama. Namun cemburu itu satu keperluan kerana ia MENANDAKAN RASA TANGGUNGJAWAB..;)

Tgk ni..manalah isteri ustaz ni x cemburu sampai di gembar-gemburkan hal rumahtangga mereka..benag yang basah lagi nak di tegakkan..mana dapat beb!!!ape korang rasa biler kena macam ni ek?
Perasaan cemburu itu wujud sudah tentu kerana ada sesuatu yang kurang disenangi antara pasangan kan?maka apa salahnya memelihara diri demi kehidupan yang lebih sempurna bukan?
Tanpa rasa cemburu si dia pun saya rasa wajar kite pelihara diri kerana manis seorang gadis memang mahal pada harga dirinya..;)

Tengok ni..mesti ada cemburu tgk saya makan duriankan?orang makan durian dia pun nak durian juga…AdUHAi CeMBuRu!!!HehEHhe, TU BUKAN CEMBURU..TAU KAMU teriginN KAN…

7 comments:

  1. heiee.. tak cemburu pun...
    kat kg kita banyak durian tau..
    ehhehe...

    ReplyDelete
  2. wah ninie..hantu durian la kamooo..

    ReplyDelete
  3. iqa:

    hehehhee..
    kg tok kite xbleh tanam pokok durian laa dear coz pasir pantai yg putih halus tu...;)

    tu yg kena beli je tu..hahahaha

    ReplyDelete
  4. lalink:

    ye saya..;)
    hehehee..ti kite makan reramai lg best!!

    ReplyDelete
  5. ohhhh durian. tak cemburu pun. hahaha. i dont like durian.

    ReplyDelete
  6. comel giler baby tu.. rambut lebat.. tapi kalau ninie ada baby mesti lagi comel kan.. yang tu mesti jelesnyer hehe

    ReplyDelete
  7. AMOI:

    alaaaaaaaa nape x suke....
    suke laaaaaa......:)

    kak yati:

    si kenit ni cukur bantal.depan je byk rambut blakang langsung xder..hehehehe

    ReplyDelete

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَ‌جِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا